Nem sokat pihent az Arkane Austin a 2017-es Prey megjelenése után, de a stúdió nem egyedül dolgozik a Left 4 Dead stílusára hajazó vámpírosdin.
A Redfallt, ami tehát kooperatív játékmenetre fog építeni, a Microsoft és a Bethesda közös E3-as előadásán mutattak be, és bizony komolyan a semmiből lett bejelentve, mégpedig egy 2022-es megjelenési időszakkal. Így joggal feltételezhetjük, hogy a Redfall már viszonylag régóta a műtőasztalon fekszik, és ez így is van. Ahogy a Guerrilla Games, továbbá a Marvel’s Guardians of the Galaxy esetében (erről a párosról a minap volt szó), úgy itt is a LinkedIn buktatott le mindent.
Itt kell említést tennünk Francisco Cruz III profiljáról. Ő a környezetért felelős művészek egyike az Arkane Austinnél, és Timur222 (aki a Microsoft körül többször talál érdekességet) fedezte fel, hogy néhány hónappal a Prey: Mooncrash megjelenése után (ez 2018 júniusában volt!) már neki is láttak a Redfallnak. Úgyhogy 2022-vel számolva (ha mondjuk az év végi időszakban dobja be a Microsoft) négy éves fejlesztési ciklusa lesz a játéknak. Az pedig nem is hangzik rosszul, viszont már a Prey kiadása után elkezdték a koncepciót, ami már öt évet jelent.
De az Arkane Austin partnert is kapott, ugyanis az id Software is dolgozik a Redfallon! (Mivel a Doom Eternal: The Ancient Gods Part 2 kieg is már pár hónapja megjelent, ők úgymond ráérnek…) Ezt Jeff Senita profiljáról tudhatjuk meg, és mivel ő az id egyik animációs embere (aki ráadásul nyíltan feltüntette, hogy most a Redfallon dolgozik), biztos már a kapcsolat a két stúdió között.
A Redfall egyike lett azon játékoknak, ahol a Microsoft belépése megszüntette az eddigi multiplatform koncepciót (a Starfield esetében is biztosan tervben volt a PlayStation 5 átirat…), így csak az Xbox Series és a PC fogja megkapni 2022-ben. Csak még kérdéses az, hogy mennyire is lesz maradandó a végeredmény.
Forrás: WCCFTech