Elpusztult a gyönyörű német juhászkutya: River, aki a Bethesda Fallout 4-ében Dogmeat-et játszotta, gazdája, @JoelBurgess szerint.
A Fallout 4 valódi Dogmeatje – egy River nevű német juhászkutya, Joel Burgess fejlesztő gondozásában – elhunyt. Minden jel szerint jó kislány volt.
„Amit mi akartunk, az elsősorban egy társ volt, és csak másodsorban egy harci szövetséges” – írta Burgess – Dogmeatről – a Twitteren vasárnap. A Riverre emlékező szálban felidézte, hogy megállt a Fallout 4 csapat egyik új fejlesztőjének íróasztalánál, akit a Dogmeat karakter megalkotásával bíztak meg, és „kutatások borították a falakat; számtalan kép vicsorgó német juhászkutyáról, csupa fogakkal és támadó testtartással”.
„Egy-két napon belül River elkezdte látogatni a stúdiót” – írta Burgess.
I said goodbye today to River, who most of you know as Fallout 4’s Dogmeat.
Heartbroken doesn't cover it, but I won’t eulogize her here. For twitter, I thought it'd be appropriate to look back at her impact on that game.
(plus, writing about game dev hurts less than grieving) pic.twitter.com/ayN1Vd6oqQ
— Joel Burgess (@JoelBurgess) June 27, 2021
Burgess azt írta, hogy a fejlesztőkkel való kapcsolat révén River segített nekik egy olyan társat kidolgozni a Fallout világában, aki inkább barát, mint „kutyafegyver”. Burgess aggódott, hogy megfontolt fejlesztés nélkül a Fallout 4 jellegzetes társa csak ennyi lesz.
„Minél jobban kötődtek [Riverhez], annál inkább karakterként – barátként – látták Dogmeatet”
– mondta Burgess kollégáiról.
River volt Dogmeat modellje, vizuálisan és viselkedésileg is. „A viselkedésjegyei történetesen nagyon jól működtek a pózolvasáshoz + arckifejezéshez” – magyarázta Burgess. Ő és fejlesztőtársa, Jean Simonet sétálni mentek Riverrel, ahol Simonet észrevette, hogy
„előre trappolt, de következetesen megállt, hogy visszanézzen és ellenőrizzen [engem]”. Ez a viselkedés bekerült a játékba, és jelentősen befolyásolta a játék útvonallogikáját, írta Burgess.
Dogmeat egy olyan karakter, akinek a származása az Interplay által 1997-ben és 1998-ban kiadott első két játékig nyúlik vissza. Dogmeat a Bethesda Game Studios Fallout 3-ban 2008-ban társként tért vissza, és még hangsúlyosabban szerepelt a Fallout 4-ben, különösen a játékot 2015-ben bemutató trailerekben és játékmenet-előzetesekben.
River hatása a karakterre abban is megmutatkozik, hogy Dogmeat parancsra képes hasznos tárgyakat találni (ha vannak a környéken). Burgess elmondta, hogy kollégái, Jon Paul Duvall és Jay Woodward észrevették, hogy River kéretlenül is visszaszerzi a nagy tárgyakat, egyszerűen azért, mert „imádta boldoggá tenni az embereket. … A szándékai tiszták voltak, de az ítélőképessége nem mindig volt tökéletes”.
A Dogmeat mint harci mesterséges intelligencia mindenekelőtt arra összpontosít, hogy az ellenséget a helyén tartsa; a karakter a játékos védelmére hivatott, „gyakran közvetlenül a veszély útjába veti magát”. A Fallout 4 első nagy boss csatája, a Concordban lévő Deathclaw-val, remek példa erre. „Ha valaha is volt német juhászkutyád, megérted”.
Burgess elmondta, hogy a Fallout 4 „több, szándékosan egymásnak ellentmondó nyomot” hagy Dogmeat eredeti gazdáját illetően, és nem tudja és nem is akarja megmondani, hogy melyik az igaz. Ennél is fontosabb, hogy „a karakteredhez hasonlóan Dogmeat is időtlen hős” – mondta. „Ez a kutya nem tartozik ide, és te sem.
„Dogmeat egy kötelék – folytatta Burgess. „Megalapoz téged a világban, mindig melletted áll, elvezet a családodhoz, és előre látja a szükségleteidet. Azt akarja, hogy biztonságban és boldog légy. Más szóval, szeret téged.”
„És ha a szeretet River öröksége – mondta Burgess -, akkor elégedett vagyok”.