Új stúdiót hozott létre a Grand Theft Auto társalkotója?

Dan Houser nélkül a mai Rockstar nem létezne, hiszen több játékban is közreműködött a kreativitásával.

 

A Houser testvérek, Sam és Dan 1998-ban alapították a Rockstar Gameset. Dan a Grand Theft Auto 2 óta mindegyik GTA-nak a vezető írója és kreatív rendezője volt, de a Red Dead-játékok, a Bully, vagy Max Payne 3 esetében is hasonló beosztásban segítette sikerre azokat. Viszont távozott a cégtől, és hivatalos indoklás nem volt a lelépés mögött. Joggal gondolhattuk, hogy talán visszavonul a játékipartól, mert azért rá nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy maradandót alkotott.

A GTA Forumson a rajongók viszont észrevették, hogy Dan Houser nemrég, június 23-án egy új céget jegyzett be az Egyesült Királyságban. Ennek neve Absurd Ventures in Games (és ennek a vezetője lett). A szabadabb fordítással élve „abszurd játékpróbálkozások” a tengerentúl is cégként felbukkantak, ugyanis egy kisebb kutatás után rátaláltak az Absurd Ventures LLC-re és az Absurd Ventures in Games LLC-re is az Egyesült Államokban.

És biztosan videojátékos cégekről van szó, ugyanis a regisztráció szerint az Absurd Ventures In Games interaktív szórakoztató szoftverfejlesztéssel foglalkozik majd. Az pedig játékfejlesztő stúdiónak hangzik, és Houser történelmét ismerve logikus is lenne ezt gondolni. Igaz, ő még hivatalosan semmit sem jelentett be, de ezt látván csak idő kérdése, hogy mikor jön vissza a játékiparba. Ám azt is meg lehetne kérdezni, hogy miért lépett le a Rockstartól?

Az Absurd Ventures folytatná a Rockstar nagyobb, nyílt világú játékainak stílusát? Vagy csak kisebb, kísérleti alkotások származnak majd tőlük? Az utóbbi tűnik reálisnak, hiszen bár Houser biztosan megfelelő anyagi stabilitással rendelkezik, mégsincsen mögötte egy Take-Two kaliberű kiadó, és a semmiből létrehozni egy új stúdiót nem könnyű (ráadásul eléggé költséges) feladat. De itt legalább 100%, hogy kreatív szabadságot kaphasson, mert a Rockstarnál biztosan voltak korlátozó tényezők.

A hivatalos bejelentésig pedig nincs már lehetőségünk, csak várni tudunk. Az első játékukra pedig ne számítsunk rövid időn belül, mindegy, hogy milyen méretű alkotás születik náluk…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu