Reklámok juthatnak a játékokba, az Electronic Arts tagadja a technológia használatát

Az Electronic Artsnak hinni pedig nem éppen logikus, mert korábban már volt piszkos húzása a cégnek.

Kezdjük az elején: az Axios arról írt, hogy egy új hirdetési platform, a playerWON lehetővé teszi a cégeknek, hogy PC-s és konzolos játékokba helyezzenek reklámokat, hasonlóan mondjuk a mobilos termékekhez (vagy a TV-csatornákhoz). A Simulmedia által birtokolt cég technológiája (amit free-to-play címekre és 18 éven aluli játékosokra terveztek…) játékbeli tárgyakkal és pénznemmel jutalmazná a játékosokat, akik végignézik a reklámokat.

Az Axios szerint a Simulmedia már megállapodott a Hi-Rezzel, akik a Smite-ban már tesztelték is a technológiát. A site arról írt, hogy a játékosok, akik részt vettek a tesztelésben, sokkal hajlamosabbak voltak a játékra és a költekezésre, ha perkeket szerezhettek a reklámbámulással. A Simulmedia saját kutatása szerint naponta akár tíz reklámot is végignéznek az érintettek a jutalmakért.

A Simulmediának dolgozó Dave Madden (akinek feltehetőleg semmi kapcsolata nincs John Maddennel, az amerikai futballedzővel, aki aztán kommentátor lett, és az ő neve fémjelzi az épp az EA által évente kiadott amerikai futball-játékokat…) szerint a free-to-play közönség 90%-a sosem vásárol tárgyakat, így a reklámok révén lehet belőlük több pénzt kicsikarni. A technológiát kb. egy tucat játékba be akarják zsúfolni az év végére.

Az Electronic Arts a PCGamernek azt nyilatkozta, hogy ők nem szerződtek le a playerWON-nal, mert ők nem terveznek konzolos játékokba reklámokat tenni. A cég számára továbbra is a lehető legjobb játékélmény létrehozása a legfontosabb. Mondja ezt az EA, mi pedig rögtön meg is tudjuk cáfolni: tavaly szeptemberben, a UFC 4 kiadásakor konkrétan reklámokat tett a kevert harcművészetű játékába egy hónappal a rajt után.

Úgyhogy ne nagyon higgyük el, amit az Electronic Arts mondott: ha a UFC 4 esetében csendben már bepróbálkoztak a reklámokkal (mégpedig egy teljes árú játéknál…!?), akkor mi tartja őket vissza abban, hogy ne lépjék meg a későbbiekben, hogy további profitot termeljenek maguknak?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu