Az Electronic Artsnak hinni pedig nem éppen logikus, mert korábban már volt piszkos húzása a cégnek.
Kezdjük az elején: az Axios arról írt, hogy egy új hirdetési platform, a playerWON lehetővé teszi a cégeknek, hogy PC-s és konzolos játékokba helyezzenek reklámokat, hasonlóan mondjuk a mobilos termékekhez (vagy a TV-csatornákhoz). A Simulmedia által birtokolt cég technológiája (amit free-to-play címekre és 18 éven aluli játékosokra terveztek…) játékbeli tárgyakkal és pénznemmel jutalmazná a játékosokat, akik végignézik a reklámokat.
Az Axios szerint a Simulmedia már megállapodott a Hi-Rezzel, akik a Smite-ban már tesztelték is a technológiát. A site arról írt, hogy a játékosok, akik részt vettek a tesztelésben, sokkal hajlamosabbak voltak a játékra és a költekezésre, ha perkeket szerezhettek a reklámbámulással. A Simulmedia saját kutatása szerint naponta akár tíz reklámot is végignéznek az érintettek a jutalmakért.
A Simulmediának dolgozó Dave Madden (akinek feltehetőleg semmi kapcsolata nincs John Maddennel, az amerikai futballedzővel, aki aztán kommentátor lett, és az ő neve fémjelzi az épp az EA által évente kiadott amerikai futball-játékokat…) szerint a free-to-play közönség 90%-a sosem vásárol tárgyakat, így a reklámok révén lehet belőlük több pénzt kicsikarni. A technológiát kb. egy tucat játékba be akarják zsúfolni az év végére.
Az Electronic Arts a PCGamernek azt nyilatkozta, hogy ők nem szerződtek le a playerWON-nal, mert ők nem terveznek konzolos játékokba reklámokat tenni. A cég számára továbbra is a lehető legjobb játékélmény létrehozása a legfontosabb. Mondja ezt az EA, mi pedig rögtön meg is tudjuk cáfolni: tavaly szeptemberben, a UFC 4 kiadásakor konkrétan reklámokat tett a kevert harcművészetű játékába egy hónappal a rajt után.
Úgyhogy ne nagyon higgyük el, amit az Electronic Arts mondott: ha a UFC 4 esetében csendben már bepróbálkoztak a reklámokkal (mégpedig egy teljes árú játéknál…!?), akkor mi tartja őket vissza abban, hogy ne lépjék meg a későbbiekben, hogy további profitot termeljenek maguknak?
Forrás: PCGamer