TECH HÍREK – A virtuálisvalóság-headseteket gyártó Oculus visszahívja az Oculus Quest 2 headset habszivacs párnázatát, figyelmeztetve, hogy az bőrirritációt okozhat.
A Facebook tulajdonában lévő Oculus szerint a felhasználóknak csak „nagyon kis százaléka” tapasztalta a problémát. De azért – „biztos, ami biztos” – egy ingyenes – szilikonból készült – borítást kínál minden Quest 2 tulajdonosnak. A Facebook azt is bejelentette, hogy „szünetelteti” a Oculus Quest 2 értékesítését, és augusztus 24-től minden Quest 2 headsethez jár az új szilikon borítás. A megújult headset emellett kétszer nagyobb belső tárhellyel rendelkezne, ugyanezért az árért.
A bőrirritációval kapcsolatos probléma széles körben ismert volt a VR-rajongók körében az interneten, és a Facebook korábban csereprogramot működtetett a kis számú érintett számára. Ez az új „önkéntes visszahívás” azonban az amerikai és kanadai biztonsági szabályozókkal folytatott megbeszéléseket követően globális méretű, a Facebook számos Oculus-ügyfelének küldött e-mailt.
Az amerikai fogyasztóvédelmi bizottság közölte, hogy 5716 bejelentés érkezett irritációról, „beleértve kiütéseket, duzzanatot, égést, viszketést, csalánkiütést és dudorokat”. De csak 45 esetben volt szükség orvosi ellátásra. Ezek a számok az Egyesült Államokban eladott négymillió Oculus Quest 2-ből származnak.
Andrew Bosworth, a Facebook VR és AR csapatának vezetője elmondta: „Bár a bejelentések aránya alacsony, és a bejelentett esetek többsége kisebb jelentőségű, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy termékeink biztonságosak és kényelmesek legyenek mindenki számára, aki használja őket”.
A felhasználók az Oculus weboldalán rendelhetik meg a csere „arcfelületet”, de sokan már megvásárolták a szilikon borítást az online kiskereskedőknél. A prémium kategóriás utólagos pótlásoknak is van piaca, mint például a vastagabb, kényelmesebb, vízálló bőrrel bevont habszivacs vagy a kissé áttervezett szerelvények, amelyek célja a szellőzés javítása vagy a külvilágból beszivárgó fény.
Széles körben elterjedt az az elmélet, hogy az Oculus Quest 2 headsetet veszteséggel, vagy ahhoz közeli veszteséggel gyártotta, mivel az ára jóval alacsonyabb, mint sok versenytársáé, akik bonyolultabb pántokkal és kiegészítőkkel szállítják a készülékeket. Ennek a stratégiának köszönhetően az Oculus részesedése a VR-játékok piacán robbanásszerűen megnőtt, és az eszköz karácsony előtt sok helyen elfogyott.
A múlt héten pedig a Facebook főnöke, Mark Zuckerberg megduplázta a jövőbeli „metaperspektíváról” szóló elképzelését, amelyben az emberek sokkal több időt töltenek VR-ben – „egy megtestesült internet, ahol ahelyett, hogy csak néznénk a tartalmat, benne vagyunk”.
Forrás: Eurogamer