„A gamer kifejezés ósdi”, állítja az Electronic Arts!

Az Electronic Arts brandért felelős alelnöke szerint lassan ki fog kopni a divatból a gamer, magyarok a „videojátékos”, vagy még inkább „játékos” fogalom.

 

Elle McCarthy-tól származik a címben olvasható kifejezés, és ezt az AdWeeknek mondta el egy új interjúban. Szerinte a mostanában feltörő élő szolgáltatásos (live service… ilyen lesz például a Battlefield 2042 is, ha már a kiadótól kellene példákat mondanunk) játékok révén az eddigieknél jóval gyorsabban lehet a kultúrát beléjük integrálni. Ez pedig nagy lehetőség a marketingnek, és hitelesen képes lehet így az Electronic Arts is a brandjein keresztül kommunikálni egy sokkal inkább közönségorientáltabb, dinamikusabb megközelítéssel.

Őt gyakran megkérdezik, hogy a brandek miképpen tudnak partneri szintre lépni a videojátékokkal, vagy hogyan tudnának a gamerekhez szólni, de szerinte már nem nagyon van ilyen személy, és ennek megértését McCarthy fontosnak tekinti. Kiemelte, hogy a játékosok (a gamer és a player kifejezés is ugyanúgy fordítható magyarra… néha a mi nyelvünkre ráférne egy új Karinthy) mindössze 14%-a azonosítja magát gamerként, és ez a nők esetében csak 6%.

McCarthy szerint ez csak egyfajta biztonsági háló, amikor valaki hozzá hasonló személyekkel játszik, és ez egyfajta szabadságérzetet okozhat az azonosuláspolitikától, aminek végül kisebb hatása lehet a videojátékos terekben mint a való világban, és ezért is jöhetett elő az amúgy tényleg meglepően alacsony 14, illetve 6%-os arány. Hozzátette, hogy a videojátékokat már nem szabad csak egy médiumként, vagy iparként kezelni, illetve nincsenek bejáratott megoldások arra, hogy a niche, több ágazatú, szenvedélyes közösségeket meg tudják szólítani.

McCarthy kommentje valamelyest a való világtól elrugaszkodottnak tűnik, és mivel ez ugyanattól a cégtől származó komment, mint ami a lootboxokat „meglepetés-mechanizmusoknak” nevezte (így védekezett az Electronic Arts talán az Egyesült Királyságban – ha nem csal az emlékezetünk – a lootboxok alkalmzása mellett…).

Aki mondjuk régebbi, 3-4 konzolgenerációval ezelőtti játékokkal tölti az idejét, ő nyugodtan nevezheti magát játékosnak… vagy gamernek. Csak ő nem a legmodernebb termékeket nyúzza állandóan.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu