A Windows 11-támogatástól kezdve egészen addig, hogy mennyi ideig bírja a Steam Deck akkumulátora a streamelést, mielőtt lemerülne.
A Windows 11 feltelepítéséhez a TPM-rostán át kell jutni. (TPM = Trusted Compatibility Module, megbízható kompatibilitási modul). Ezzel méri fel a Microsoft, hogy az új operációs rendszere mehet-e rajta. (De azért sokaknál vörös zászlót lengetett…) Greg Coomer, a Steam Deck tervezője a PCGamernek azt mondta, hogy a TPM-mel foglalkoznak éppen. Eddig sokat koncentráltak a Windows 10-re, így a folytatásnak nem nagyon jártak utána. Gabe Newellék elvárása az, hogy meg tudják ugrani a rostát.
Ehhez az AMD-vel is tárgyalnak (az ő hardverüket használja ugyanis a Valve), így biztosra mennek, hogy egészen a BIOS szintjéig elfogadott legyen a Windows 11-nek a Valve hordozható PC-je, de jelenleg semmi sem mutatja nekik azt, hogy baj lenne a W11 feltelepítésével kapcsolatban. A Valve amúgy kitűzte célként, hogy a Steam Deck kiszállítására (decemberre) minden játék támogatott legyen a Proton/Steam Play támogatottságnak köszönhetően, így akár az alap SteamOS-en is mehet majd minden.
Coomer hozzátette, hogy sok kérdést kap a cég az alkatrészek kicseréléséről, és hogy szétszedhető-e a Steam Deck. Erről később kezdenek beszélni, mert sok kifinomult válasz van ezekkel kapcsolatban. Sok részlet van ugyanis akörül, hogy mi történik, ha felbontjuk a készüléket, és lecseréljük a benne levő alkatrészeket.
Ezt úgy akarják majd bejelenteni, hogy mindenki egészen korrekt módon megérthesse a következményeket. Biztonságilag is körül kell ugye járni. De van három komponens, amiről biztosan sokat akarnak beszélni: az analóg karokról, az akkumulátorról, illetve az SSD tárhelyről (eMMC, a két drágább kiadásban NVMe SSD M.2 2230).
A Steam Deck alapból csak fekete színben lesz kapható, de Tucker Spofford, a Valve egyik terméktervezője szerint erről a cégen belül sok diskurzus volt. Coomer szerint ez egyfajta szórakoztató felfedezés volt, és fel is merült a kérdés, hogy lehetne-e sok szín. Ezek még mindig zajlanak. Azért lesz először csak fekete a handheld PC, mert ennek logisztikai kérdésköre is van. Ha egyszerre sok szín van a piacon, az megbonyolít mindent. Később lehet szó több színről is. Ha a Steam Deck jól fogy, akkor sok lehetőségük van „a színezésre”.
Coomer szerint ha nem helyileg futtatjuk például a Death Strandinget (vagy bármi, nagyobb teljesítményt igénylő játékot), hanem streameljük csak azt, akkor akár nyolc óráig is bírni fogja a Steam Deck akkumulátora. Spofford hozzátette, hogy több opciót akartak adni az embereknek. Ha egy repülőgépen ülünk, akkor nem fog menni a Wi-Fi-n keresztül a streamelés, de lehet játszani helyileg is… ráadásul ugyanazzal a Steames vásárlással, amit mondjuk az otthoni PC-nken megejtettünk.
Coomer elmagyarázta, hogy az egész egy olyan hardver megalkotásáról szólt, ami mindent egy helyen tud tartani. Legyen képes egy PC-s, helyileg futtatott élményre, amit akár testre is szabhatunk, sok beviteli módot kínálnak, és könnyen, kényelmesen is használható úgy, ahogy mi szeretnénk.
A Valve dolgozik egy Steam Deck API-n, ami automata optimalizáló funkciót adhat a játékokhoz, hasonlóan az Nvidia GeForce Experience-en látható kezelőfelülethez. Lawrence Yang, az egyik tervező ezt meg is erősítette, így a fejlesztők igénybe vehetik ezt az API-t. Sok dolgot „ki tudnak szagolni”, például a monitorunk felbontását. Így például fel lehet ismerni a Steam Deck 1280×800 felbontását, így 16:10-es képaránnyal indul el.
Az, hogy a Valve a szoftver és a hardver felett is „felügyelő lehet”, biztosíthatja a fejlesztőknek, hogy a játékuk remekül fusson a Steam Decken, mert ismerni fogják a hardver specifikációit. És nem kell a driverek után keresgélni a frissítéseket. Mindent maga a Valve csinálhat, és így jól fog Yang szerint minden futni egy átlátható, egyszerű csomagban.
A Steam Deck első példányait az év végén kezdi el kiszállítani a Valve.
Forrás: PCGamer, PCGamer, PCGamer, PCGamer, PCGamer