A sokak által várt Atomic Heart-on már az utolsó simításokat végzik, a fejlesztők megerősítették a 2. rész befejezését és stabil teljesítményt ígérnek a játékhoz PS4-en is.
Már egy ideje nem hallottunk semmit a Mundfishről, az Atomic Heart mögött álló orosz fejlesztőről. A nyílt világú first-person shooter játék már az első trailer óta lenyűgözött minket a grafikájával és hangulatával, sok játékos vadászik rá.
Szerencsére a hivatalos Discord-on most egy frissített GYIK jelent meg. Az első válasz a mindenkit foglalkoztató kérdéssel foglalkozik: a megjelenési dátummal. A Mundfish ugyan nem mondta meg, hogy pontosan mikor játszhatunk az Atomic Heartdal, de azt kijelentették, hogy az már a végstádiumban jár, ami arra utal, hogy minden tartalom a helyén van.
„Szóval nem tudunk még konkrét időpontot mondani.” – áll a leírásban. „Általában a fejlesztők nagyon óvatlanok a megjelenési dátummal kapcsolatban, egyfolytában elhalasztják és csak azt ismételgetik, hogy holnap.” – ismerik el az alkotók, de válasszal is szolgálnak:
„Nem minden olyan egyszerű, mint amilyennek kívülről látszik: a megjelenés napja nem „csak” egy dátum: befolyásolja a kiadókkal való kommunikációt, hatással van az Xbox Game Pass menetrendjére, amelynek az Atomic Heart is része, valamint kihat a boltokban való megjelenésre és a nagyobb kiadások globális hálózatára is (ahol mindent egymáshoz igazítanak).” – magyarázzák a közleményben.
„De a legfontosabbat tudnotok kell: soha korábban nem mondhattuk azt, hogy „A játék készen van”. Most is csak annyit állítunk, hogy jelen pillanatban a végső simítások fázisában járunk. De a hosszú várakozásnak már majdnem vége, ígérjük.” – fogadkoznak az alkotók.
A többféle befejezéssel kapcsolatban Mundfish elmondta, hogy a rajongók kettőre számíthatnak, bár a játék története továbbra is lineáris lesz. „Két befejezésünk lesz. De mi nem egy RPG vagyunk: az Atomic Heart szigorúan lineáris cselekményű, és nem szabad hihetetlen variálhatóságra számítani.” – hívták fel a figyelmet egy esetleges félreértésre.
Helyén van a szívük is
Ugyanakkor azt is hozzátették: „ A fináléhoz közelebb egy fontos morális döntést adtunk a játékos kezébe, mert arra akarjuk ösztökélni a közösséget, hogy vitatkozzanak egymással azokról a témákról, amiket a történetbe beleszőttünk. Azt szeretnénk, ha a saját következtetéseidet vonhatnád le, hogy saját döntést hozhass, ahelyett, hogy felülről jövő erők befolyásolnának” – tanácsolják a fejlesztők.
A teljesítmény örökké égető kérdésére a megnyugtató válasz érkezett, hogy a PlayStation 4, az elmúlt generáció legkelendőbb konzolja már „jó, stabil teljesítményen” futtatja a játékot. Remélhetőleg ez jó előjel a többi platformra is. Ezt írták: „Erre a kérdésre a megjelenéshez közelebbi időpontban fogunk válaszolni, mert az utolsó napokig azon leszünk, hogy csökkentsük az Atomic Heart minimális rendszerkövetelményeit, és még nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy meddig mehetünk el.” – valloták be őszintén.
„ Szeretnénk, ha mindenki tudna játszani. PS4-en stabilan jó a teljesítményünk, a pastgen verziót biztosan nem hagyjuk el, és mindent megteszünk azért, hogy a játékot úgy optimalizáljuk, hogy az alacsony hardverkonfigurációjú játékosoknak is megfeleljen.” – tett hitet a stúdió a szerényebb lehetőségű játékosok mellett, ami dátumtól függetlenül is tiszteletreméltó hozzáállásnak számít. Mi szorítunk nekik!
Forrás: WCCFTECH