Ghost of Tsushima: Director’s Cut (PS5) – Visszatért a szamuráj és most sem szomorú!

A Ghost Tsushima Director’s Cut nem csak egy egyszerű technikai frissítés, hanem az új Iki Island sztoriküldetést is tartalmazza. Elmélyedünk a teljesítményjavításokban, valamint az Ikishima-szigeti tartalomban.

 

A PS4-es alapjátékról szóló értékelésünkért mindenképpen olvasd el a teljes Ghost of Tsushima PS4-tesztünket itt. Összehasonlításképpen a PS4-es verzióra 8.2/10-es értékelést adtunk.

 

Technikai teljesítmény – A PS5 verzió ragyogva tündököl

 

Senkit sem lephet meg – a PS5-ös verzió igazi next-gen frissítésnek tűnik. Messze a legnagyobb változás a villámgyors SSD-sebesség. Nincsenek betöltőképernyők, a gyorsutazás azonnali, a játékba való betöltés is azonnal megy, és még simábban fut, mint a PS4-en. A PS4-es verzió tulajdonosai örülhetnek, hogy a mentett játékuk átmegy a PS5-ös verzióra.

A PlayStation Plus felhőn keresztül vagy USB pendrive-on keresztül is átvihetik. A PS5 Director’s Cut első indításakor a PS5 Director’s Cut első alkalommal kéri a mentésed importálását. A folyamat nagyon egyszerű. Ha történetesen az USB-n keresztül történő offline módszert használod, akkor a PS4 beállításain keresztül kell biztonsági másolatot készítened a mentésedről, és átmásolnod az USB-re, majd átváltani a PS5-re, és ott elindítani a játékot, behelyezni az USB eszközt, és a játéknak automatikusan észlelnie kell a mentéseidet.

Ez még a trófea előrehaladásodat is átviszi, vagyis a PS4-es trófeáid automatikusan feloldódnak a PS5-ös verzióban, beleértve a Legends Mode-ot is. Nem kell újrakezdeni a trófeákat.

A 15 órás játékidőm alatt egyetlen képkocka kiesés vagy összeomlás sem volt. Ami a technikai fejlesztéseket illeti, ez minden, amire számítottam. Különösen egy ilyen méretű nyílt világú játék esetében a betöltési idők hiánya izgalmas, és jó előjel a PS5 potenciáljára nézve, csakúgy, mint a felbontás növelése, ami a Sony legújabb játékhardverén sokkal tisztább képet biztosít a Ghost of Tsushima számára.

 

Új tartalom – Iki Island

 

A Director’s Cut fő eladási pontja az új történetbővítése, az Iki Island. Ennek előfeltétele, hogy elérd a 2. felvonást az alapjátékban. A mentés átvitelének köszönhetően már ott kell lenned. Az új játékosoknak körülbelül 10 órára lehet szükségük, hogy elérjék a főjáték ezen pontját. Ha elérted a 2. felvonást, kapsz egy felugró értesítést az új tartalomról, és a Naplóból nyomon követhető. Az első küldetés továbbra is a főjáték második régiójában zajlik.

Az első néhány küldetés lassan indul, és hétköznapi feladatokkal kell időt töltened. Az első három küldetés után azonban szépen felpörög, és egyik epikus csata a másik után következik. A történet nem különösebben hosszú, nekem mindössze négy órát tartott, de ezek minőségi órák voltak, amelyeket másodszor is lejátszanék. Rengeteg háttértörténetet tudhatunk meg hősünkről, Jin Sakai-ról és gyermekkoráról, valamint személyes küzdelmeiről és mögöttes pszichéjéről. Az új ellenséges osztály – a sámánok – jó kiegészítő, amely új harci stratégiák adaptálására kényszerít.

A környezetükben lévő összes ellenséget buffolják, így sokkal nehezebb lesz őket megölni, így először a sámánok legyőzésére kell koncentrálnod. A többi ellenség nehézségi szintje a késői játékbeli ellenségekhez hasonlítható. Annak ellenére, hogy teljesen frissített felszereléssel rendelkeztem, valójában nehezebbnek éreztem, mint a főjáték nagy részét, köszönhetően az egyedi harci stratégiáknak, amelyeket ezek a sámánok alkalmaznak. Még a tapasztalt játékosok is lebilincselőnek találják a harcot, különösen a magasabb nehézségeken. A történeten túl van még egy több mint hat órányi mellékküldetés és gyűjtögetnivalók, így még mindig elég sok tartalom van, amibe bele lehet merülni.

 

Lenyűgözően gyönyörű világ

 

Nem lehet elmenni mellette – az Iki Island kétségkívül az egyik legcsodálatosabb játékvilág, amit valaha láttam, és igazi elismerés a Sucker Punch Productions művészeinek. Már az alapjáték is gyönyörű volt, de az Iki Island valahogy még ezt is felülmúlja.

Gyakran azon kaptam magam, hogy lelassítok, hogy megnézzem a szép környezetet, az új növény- és állatvilágot; és közben megsimogatok néhány aranyos majmot és macskát. Ráadásul az Animal Sanctuaries nevű új gyűjtögethető osztály a PS5 kontroller mozgásérzékelőinek legjobb felhasználási forgatókönyvét hozza napvilágra. Fuvolázni kell, hogy összebarátkozz a szarvasokkal, macskákkal és majmokkal (mennyire aranyos már ez?), és a tökéletes hangmagasság megtalálásához fel-le kell döntened a kontrollert. Ez meglepően pontos, és egy ügyes funkció, amit nem sok játék használ. Általánosságban elmondható, hogy az új gyűjthető típusok mind egyedi kiegészítések.

Van egy „Apád emlékei” nevű típus, amely lehetővé teszi, hogy a fiatal Jin Sakai bőrébe bújva újra átéld a gyermekkorát. Ezek további háttértörténetet nyújtanak, és érdemes megnézni őket. Vannak új rejtvény szentélyek, amik nem hagynak nyugodni, íjász kihívások különböző szintű érmekkel, és egy párbaj aréna. A párbaj aréna különösen szórakoztató, minden párbajozó más és más állást és technikát használ, és néhány próbálkozásra volt szükség, hogy kitaláljuk őket. Elég egyedi gyűjtögetnivalók, ellentétben a legtöbb más játékkal.

Méretét tekintve az Iki-sziget kisebb, mint a három fő játékterület bármelyike, de ez nem baj. Még mindig elég méretes, nem őrülten nagy, nem túl kicsi. Vannak új Mythic Tales és Side Tales és új Skills is. Az egyik fő képesség a Horse Charge, amivel halálra taposhatod az ellenségeidet. Még új lófelszerelést és festéket is találhatsz, hogy feldobd a stílusodat! Ha 100% -ig akartad az Iki-szigetet, akkor jóval több mint tíz órát fog tartani, ami egy bővítéshez képest szilárd.

 

Egy nagyszerű játék még nagyszerűbbé vált

 

Akár már meglévő játékos vagy, akár új játékos vagy, a Director’s Cut kiváló kiegészítője a játékkönyvtáradnak. Az egyetlen kritikám az a tény, hogy a PS4 Director’s Cutról a PS5 Director’s Cutra való frissítéshez (vagy a PS5 Director’s Cut megvásárlásához azonnal) ismét fizetni kell. Ez egy felesleges bonyodalom, és remélhetőleg ez nem válik trenddé. Ha legalább a PS5 frissítés ingyenes lenne a PS4 Director’s Cut tulajdonosai számára (ami már 20 dollárért megvásárolható), akkor sokkal jobb ár-érték arányt kapnának.

Ettől függetlenül a Ghost of Tsushima: Director’s Cut nagyszerűen megállja a helyét, mint a PS5 egyik legjobb nyílt világú játéka, amely büszkén áll a platform legjobb játékainak sorában. Ha eddig halogattad a Ghost of Tsushima játékát, itt az ideje, hogy elkezdj játszani.

-BadSector-

Pro:

+ Kiválóan merít az Assassin’s Creed címek játékmenetéből, a legjobb „AC”
+ Hihetetlenül látványos grafika, amely még profibb PS5-ön
+ Összességében jól kidolgozott, érdekes sztori

Kontra:

– Az open-world címek szokásos fárasztó, erőltetett vonásai azért itt is jelen vannak
– A nagy „fordulat” a játék közepén a történetben eléggé erőltetett
– A párbajok nehézségi szintje nem passzol a játék többi részéhez


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: Sucker Punch

Stílus: open world akció-RPG

Megjelenés: 2021. augusztus 19

Ghost of Tsushima: Director's Cut

Játékmenet - 8.4
Grafika - 9.8
Sztori - 8.6
Zene/hangok - 9.2
Hangulat - 9.4

9.1

SZÉDÜLETES

Eddig a Ghost of Tsushima: Director's Cut a nyílt világú játékok idei csúcsa. Iki Island lenyűgözően gyönyörű, a technikai fejlesztések pedig még élvezetesebbé teszik a játékot. Ghost of Tsushima: Director's Cut grandiózusan megállja a helyét, mint a PS5 egyik legjobb nyílt világú játéka, amely büszkén áll a platform legjobb játékainak sorában. Ha eddig halogattad a Ghost of Tsushima játékát, itt az ideje, hogy elkezdj játszani.

User Rating: 4.29 ( 2 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu