Menu

Hades – A kénköves Pokol megérkezett konzolokra is

TESZT – A Supergiant Games legújabb alkotása, a Hades, miután annyi díjat gyűjtött be, hogy még a The Last of Us 2 és a Ghost’s of Tsushima is megremegett, végre a konzolokon is tiszteletét tette. A PC-n és Nintendo Switch-en való mesteri debütálás után elkerülhetetlen volt, hogy Zagreus története visszatérjen az újgenerációs Xboxokra és Playstationökre is.

 

A Hades a tavalyi Games Awards-on a legjobb indie és az év legjobb játéka kategóriában is bemutatkozott, az első szobrocskát elnyerve, de a későbbi kiállításokon a fő kategóriában is díjat nyert. A kaliforniai csapat terméke a korai hozzáférés debütálása óta, egy körülbelül egy évig tartó fázis, nagyon szilárd alapokat mutatott, a siker hajnalán, amelyet a végleges verzió érkezésének pillanata szilárdított meg.

 

005308ca 54b8 4a4a afd2 8c5395ff180e.jpg?n=667864 Feature Image Priority Full Width

Nehéz szülői örökség, amikor apa az alvilág istene

 

Azok számára, akik az elmúlt hónapokban hibernálták magukat, és nem tudják, miről beszélünk, vagy reálisabb esetben nem tudták kipróbálni a Hades-t PC-n és Nintendo Switch-en, miközben arra vártak, hogy megérkezzen a konzolokra, végre eljött az idő, hogy belélegezzék az alvilág kénjének illatát. A Bastion, a Pyre és a Transistor alkotóinak roguelike dungeon crawler játéka tavaly szeptemberben meggyőző játékmenetével, gyors tempójú történetével és kifogástalan grafikájával nyűgözött le minket.

Mint Zagreus, az alvilág istenének, Hádésznak a fia, a mi feladatunk, hogy kiszabaduljunk a Tartaroszból, hogy többet megtudjunk a gyökereinkről, és megtörjük a láncokat, amelyek a sötétségbe zárnak minket a szellemekkel és a szerencsétlen lelkekkel túlvilágban. Nyilvánvaló, hogy a pokol mélyéről megszökni egyáltalán nem könnyű, és a menekülési kísérleteinket mindenféle lényekkel szembeni kudarcok és 4 main boss-szal szembeni kudarcok fogják megszakítani – kiváló reflexekre és sok türelemre lesz szükségünk a győzelemhez.

 

51c2d50a fc5a 4c02 ba15 0fe78b569b87.jpg?n=667864 Gallery

Igazi görög dráma

 

A görög mítoszok tele vannak tragédiával, drámával és mindenféle családi diszfunkcióval, és Hádész mindezt teljesíti. A játékos Zagreus, Hádész fia szerepét veszi át, aki el akarja hagyni apja alvilági birodalmát, és el akar jutni az Olümposzra. Zagreus segítségére van nevelőanyja, Nyx, valamint a görög panteon számos más istene. Hádész természetesen ellenzi ezt, és megpróbálja megakadályozni Zagreusz feljutását az Olümposzra. Ahelyett, hogy megpróbálná fokozni az apai játékot, és arra bátorítaná fiát, hogy maradjon az alvilágban, annyira ellenzi, hogy fia ne akarjon a nyomdokaiba lépni, hogy az alvilág összes szörnyűségét szabadjára engedi, hogy megakadályozza Zagreus előrehaladását, ahol Zagreus még a többi isten által adott összes áldás ellenére is sok-sokszor meghal. Hogy Zagreus miért akarja elhagyni az alvilágot, nem teljesen világos, de a játék előrehaladtával több részlet is kiderül a flashbackekből.

 

2bd1853f 12d7 49cc aea6 667b524d67d6.jpg?n=667864 Gallery

Amikor apa rossz, segít a család

 

Szerencsére a rokonaink szeretetteljesebbek, mint az apánk, és minden bizonnyal hajlamosabbak segíteni minket a törekvéseinkben, olyan ajándékokat adva nekünk, amelyek erősítik a támadásunkat, a speciális támadásunkat, a kitérésünket vagy a dobásunkat. A különböző ajándékok összekapcsolásával igazán izgalmas építményeket hozhatsz létre, ami az egyik olyan tulajdonság, amely a cím újrajátszhatóságát a potenciálisan végtelenbe emeli. De bár a játékmenet szórakoztatónak mondható, a karddal, íjjal vagy pajzzsal végzett szörnyek megölése nem az egyetlen aspektus, ami miatt a Hades kötelező darab.

A négy világ különböző szobáiban való előrehaladás a játékon belüli további küldetések teljesítéséhez és a karakterekkel való kapcsolatok elmélyítéséhez is hasznos, hogy olyan titkokat fedezzünk fel, amelyeket évek óta eltitkoltak előlünk. Rengeteg titkos hely van a befejezésre szomjazó játékosok számára, a szobák kinyitása és különféle elemek feloldása pedig drágakövek és gyémántok ütik a markunkat.

Az Xbox Series X-en szerzett élményünk játékmenet szempontjából megegyezik, de a Hades next-gen konzolokra kapott optimalizációja teljesen magával ragadott minket, olyannyira, hogy úgy gondoljuk, valami vadonatúj élményben van részünk. Felejtsük el a Nintendo gépével kapcsolatos kezdeti problémákat, a két új zászlóshajón a Supergiant Games gyöngyszeme valóban hibátlan. Az újgenerációs Sony és az Xbox konzolokon a Hades 4K felbontáson tündököl és 60 kép/másodperc sebességet ér el, míg a tavalyi generációs hardverek ugyanezt az fps-t teljesítményt tartják, de a Playstation 4 és az Xbox One konzolokon a felbontás csak 1080p.

 

ed669e9c c071 4e2d 84d8 6ce7cf2a489c.jpg?n=667864 Gallery

Az elején belecsapunk a lecsóba

 

Sok játék manapság olyan oktatóanyagokkal van tele, amelyek örökké tartanak, amíg végre a játékmenetbe belekezdünk, és teljesen olyanok, mintha olyan embereknek íródtak volna, akik még soha nem játszottak videojátékkal. A Hades szerencsére nem szenved ettől a problémától. Tudja magáról, hogy ő milyen játék: egy egyszerű akció roguelike, ahol a játékos különféle támadásokkal rohan csatába, meghal, majd egy kicsit erősebben tér vissza, és újra próbálkozhat. Zagreus alapvető közelharci támadásokkal operál, valamint néhány speciális mozdulattal, amelyek attól függően változnak, hogy milyen fegyverrel van felszerelve. Az alvilág procedurálisan generált szobáin keresztül bolyongunk, küzdünk vele, és megpróbálunk életben maradni, minden szoba végén különböző jutalmakkal.

A szobák tele van szörnyekkel, amelyek megpróbálják megakadályozni a Charonhoz való eljutását, és a már megszokott gyakorlat az, hogy egy adott szobában lévő összes ellenséget meg kell ölni, hogy megnyíljon az út a következő szobába. Ez egy egyszerű formula, és nem sok újat hoz, de a kivitelezés kiváló. Minden szobában az ellenséges spawn pontok és csapdák úgy vannak beállítva, hogy a játékosnak kihívással kelljen szembenéznie, de még a zsúfoltabb szobákban se érezze reménytelennek a helyzetet. A Hades egy igazi kihívást jelentő játék, de mégis olyan, ahol minden egyes halál után a játékos csak megpróbál “még egy menetet”, újra, újra és újra.

 

Hibátlan Hades élmény

 

A harc gördülékeny, a színek ragyognak ebben az új megjelenésben, és minden egyes szobát öröm végigjátszani, anélkül, hogy a teljesítmény bármiféle visszaesést mutatna. A kiváló teljesítmény mellett az újgeneráció egyetlen hibája, hogy a PC-s vagy Switch-es mentéseket nem tudod átvinni a konzolokra, mivel a cross-save nem engedélyezett. Ez várható volt, tekintve, hogy ez a funkció jelenleg még nem szabvány (csak bizonyos címek esetében lehetőség) a játékokban.  Az, hogy nem lehet folytatni a tavaly megkezdett alvilágból való menekülési kísérleteket, és folytatni őket Xboxon és PlayStationön, erre számítottunk, és így legalább lehetőséget kínál arra, hogy újra értékeljük az első pillanatokat, ahogy Hádész pokoli lakhelyére betesszük a lábunkat.

Hogy egy kicsit görögös hasonlattal éljünk: ez a siker a kaliforniai fiúkat a fejlesztők Olümposzára emeli. Ezzel a konzolokra érkezéssel Hades megjelenések vélhetően véget értek (legfeljebb még egy Stadia megjelenés várathat magára), így most már mindenki egy esetleges folytatásra számíthatnak – de egyelőre a Supergiant Games erről még nem nyilatkozott.

Akár egy új játékon, akár egy lehetséges folytatáson dolgozik a csapat, kétségtelen, hogy a várakozás édesebb lesz Zagreusnak és bosszúvágyának köszönhetően.

-Zardoz-

Pro:

+ Nagyszerű játékmenet és változatos karakterfejlesztés
+ Xbox Series X-en és PlayStation 5-ön csúcs grafika és tükörsima 60 fps
+ Gyönyörű grafika és vérpezsdítő zene

Kontra:

– Nem hardcore arcoknak túl nehéz lehet
– Időnként önismétlődő
– Néha kicsit leáll a történet


Kiadó: Supergiant Games

Fejlesztő:Supergiant Games

Stílus: akció-RPG

Megjelenés: 2021. augusztus 19

TESZT - A Supergiant Games legújabb alkotása, a Hades, miután annyi díjat gyűjtött be, hogy még a The Last of Us 2 és a Ghost's of Tsushima is megremegett, végre a konzolokon is tiszteletét tette. A PC-n és Nintendo Switch-en való mesteri debütálás után elkerülhetetlen volt, hogy Zagreus története visszatérjen az újgenerációs Xboxokra és Playstationökre is.   A Hades a tavalyi Games Awards-on a legjobb indie és az év legjobb játéka kategóriában is bemutatkozott, az első szobrocskát elnyerve, de a későbbi kiállításokon a fő kategóriában is díjat nyert. A kaliforniai csapat terméke a korai hozzáférés debütálása óta, egy körülbelül egy…
Hogy egy kicsit görögös hasonlattal éljünk: ez a siker a kaliforniai fiúkat a fejlesztők Olümposzára emeli. Ezzel a konzolokra érkezéssel Hades megjelenések vélhetően véget értek (legfeljebb még egy Stadia megjelenés várathat magára), így most már mindenki egy esetleges folytatásra számíthatnak - de egyelőre a Supergiant Games erről még nem nyilatkozott.Akár egy új játékon, akár egy lehetséges folytatáson dolgozik a csapat, kétségtelen, hogy a várakozás édesebb lesz Zagreusnak és bosszúvágyának köszönhetően.

Hades

Játékmenet - 9.4
Grafika - 9.2
Sztori - 9.2
Zene/hangok - 9.1
Hangulat - 9.2

9.2

SZÉDÜLETES

Hogy egy kicsit görögös hasonlattal éljünk: ez a siker a kaliforniai fiúkat a fejlesztők Olümposzára emeli. Ezzel a konzolokra érkezéssel Hades megjelenések vélhetően véget értek (legfeljebb még egy Stadia megjelenés várathat magára), így most már mindenki egy esetleges folytatásra számíthatnak - de egyelőre a Supergiant Games erről még nem nyilatkozott.Akár egy új játékon, akár egy lehetséges folytatáson dolgozik a csapat, kétségtelen, hogy a várakozás édesebb lesz Zagreusnak és bosszúvágyának köszönhetően.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu