Türelem fizetést terem: 9 évvel a zárás után kaptak pénzt a Kingdoms of Amalur fejlesztői

A 38 Studios és a Big Huge Games közös munkája, a Kingdoms of Amalur bár nem volt rossz, nem volt elég a túléléshez a fogadtatása.

 

A 38 Studiosnak két problémája volt: a krónikus túlköltekezés már önmagában is bajokat tud okozni, a rossz vezetőség csak megfejeli a szituációt. Ezért nem csoda, hogy 2012-ben be is zárta a kapuit egy meredek 75 millió dolláros (2,25 milliárd forintos…) tartozást maga mögött hagyva. Sok fejlesztő sem kapott megfelelő fizetést, de a Bloomberg elég komoly meglepetést okozott, amikor arról írt: kilenc évvel ezek után részben megkapták az emberek a pénzüket!

Kilenc évnyi jogi huzavona után a legújabb csődeljárási dokumentumok arról írnak, hogy a fejlesztők minimum 14, maximum 20%-át kapják meg annak az összegnek, amit kézhez kellett volna kapniuk. A pénzt már a hét folyamán el is kezdték kiküldeni, de nem biztos, hogy jó helyre ment a pénzmag: néhányan többször is munkahelyet váltottak az utóbbi közel egy évtized során.

A 38 Studios amúgy Curt Shilling agyszüleménye volt. A baseball-játékos (na azért ilyet is ritkán hallunk…) ötlete az volt, hogy létrejöhessen egy World of Warcraft-verő MMORPG. 2011-ben 75 millió dolláros megállapodást kötött, hogy a stúdiót Massachusetts államból Rhode Islandre vigyék át, és ezzel 450 munkahely jött volna létre. Csakhogy a kölcsön a kamatokkal már 112,6 millió dollárra rúgott, és ezt 2020-ra vissza kellett volna fizetni.

A Kingdoms of Amalur három hónap alatt 1,2 millió példányban kelt el. Ez jól hangzik, de a cél három millió lett volna. Ezzel lett volna nullszaldós a játék. Ez nem következett be, így a stúdió a hitel visszafizetésével küszködött. Már az első részlet befizetése is bajos volt, de ennek ellenére a stúdió bízott magában, hiszen kiadott egy MMO-ról szóló trailert, amiben egy, az Amalur világában játszódó játékról volt szó. A Project Copernicus bemutatója után néhány nappal mind a 379 ott dolgozó embert kirúgták, a tartozást pedig Rhode Island adófizetői állták, a stúdió ellen pedig csalás és bűncselekmény miatt indult eljárás… csak nem volt kit előállítani.

A Kingdoms of Amalur IP végül az Embracernél kötött ki: a THQ Nordic leányvállalat remasterelte az alapjátékot, mégpedig új DLC-vel. A Project Copernicus pedig nem valósult meg… de mivel az Embracer elképesztő tempóban terjeszkedik, nem lepődnénk meg, ha ezt az ötletet megvalósítja a svéd központú cég.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu