A 38 Studios és a Big Huge Games közös munkája, a Kingdoms of Amalur bár nem volt rossz, nem volt elég a túléléshez a fogadtatása.
A 38 Studiosnak két problémája volt: a krónikus túlköltekezés már önmagában is bajokat tud okozni, a rossz vezetőség csak megfejeli a szituációt. Ezért nem csoda, hogy 2012-ben be is zárta a kapuit egy meredek 75 millió dolláros (2,25 milliárd forintos…) tartozást maga mögött hagyva. Sok fejlesztő sem kapott megfelelő fizetést, de a Bloomberg elég komoly meglepetést okozott, amikor arról írt: kilenc évvel ezek után részben megkapták az emberek a pénzüket!
Kilenc évnyi jogi huzavona után a legújabb csődeljárási dokumentumok arról írnak, hogy a fejlesztők minimum 14, maximum 20%-át kapják meg annak az összegnek, amit kézhez kellett volna kapniuk. A pénzt már a hét folyamán el is kezdték kiküldeni, de nem biztos, hogy jó helyre ment a pénzmag: néhányan többször is munkahelyet váltottak az utóbbi közel egy évtized során.
A 38 Studios amúgy Curt Shilling agyszüleménye volt. A baseball-játékos (na azért ilyet is ritkán hallunk…) ötlete az volt, hogy létrejöhessen egy World of Warcraft-verő MMORPG. 2011-ben 75 millió dolláros megállapodást kötött, hogy a stúdiót Massachusetts államból Rhode Islandre vigyék át, és ezzel 450 munkahely jött volna létre. Csakhogy a kölcsön a kamatokkal már 112,6 millió dollárra rúgott, és ezt 2020-ra vissza kellett volna fizetni.
A Kingdoms of Amalur három hónap alatt 1,2 millió példányban kelt el. Ez jól hangzik, de a cél három millió lett volna. Ezzel lett volna nullszaldós a játék. Ez nem következett be, így a stúdió a hitel visszafizetésével küszködött. Már az első részlet befizetése is bajos volt, de ennek ellenére a stúdió bízott magában, hiszen kiadott egy MMO-ról szóló trailert, amiben egy, az Amalur világában játszódó játékról volt szó. A Project Copernicus bemutatója után néhány nappal mind a 379 ott dolgozó embert kirúgták, a tartozást pedig Rhode Island adófizetői állták, a stúdió ellen pedig csalás és bűncselekmény miatt indult eljárás… csak nem volt kit előállítani.
A Kingdoms of Amalur IP végül az Embracernél kötött ki: a THQ Nordic leányvállalat remasterelte az alapjátékot, mégpedig új DLC-vel. A Project Copernicus pedig nem valósult meg… de mivel az Embracer elképesztő tempóban terjeszkedik, nem lepődnénk meg, ha ezt az ötletet megvalósítja a svéd központú cég.
Forrás: PSL