Menu

Hogyan vette meg a Microsoft Tim Schafer stúdióját? Schafer válaszol

A Double Fine felvásárlásának háttérsztorijáról is beszélt a Gamesindustry-nak adott interjújában a kalandjátékokban ügyes Tim Schafer.

 

Nem vicc, Tim Schafer renoméja a műfajban tényleg patinás (Grim Fandango, Day of the Tentacle, The Secret of Monkey Island, Psychonatus…), és 2019 júniusa óta a stúdiója az Xbox Game Studios kötelékébe tartozik. Az interjúban meglepő volt hallani azt, hogy a felvásárlás soha nem is volt tervben, de mindig is nyitottan állt hozzá. A stúdió szellemi tulajdonait (IP-it) mindig is jó kézben tartotta, és az első évek során a technológiájukba is befektettek, hogy ezzel később ne legyen több munka.

Tim Schafer szerint az utóbbi öt évben sok befektetési pénz mozgott a játékiparban, sokszor volt téma a tengerentúlról történő befektetés, és a Double Fine is érdeklődött afelől, hogy mit tehetnék a pénzzel a játékaik vagy a stúdió javítása érdekében. Emiatt elkezdtek sok céggel beszélni, majd összefutottak a Microsofttal, viszont ők nem kicsiben játszanak, így csak a teljes stúdiók iránt tesznek elkötelezettséget.

A stúdió vezetője hozzátette, hogy tényleg nem tervezték, hogy en bloc eladják a stúdiót, de amikor hallották a redmondiak filozófiáját a Mojang megszerzése után (kreatív megközelítésük érintetlen maradt, nem szóltak bele felülről), úgy látta, hogy jól ment a Minecraft csapatának a szekér a Microsoft alatt is, és ez eléggé meggyőző volt a Double Fine tagjainak.

Aztán a Psychonauts 2-ről is beszélt: Schafer úgy látja, hogy a Microsoft sok kreatív szabadságot biztosít neki. Senki sem nyúlt bele a játékba, senki sem kérdőjelezte meg a csapat elképzeléseit. A stúdió teljes egészében úgy állhat hozzá a kreativitásával a dolgokhoz, ahogy csak akar, viszont ha segítségre szorulnának, akkor a Microsoft erőforrásait igénybe lehet venni. Így például a játék könnyű kezelhetősége, vagy a stúdió tagjainak mentális egészségük ellenőrzése esetében Phil Spencerék rögtön segítséget nyújtottak.

Ez egészen jól is hangzik. Az Xbox-exkluzivitás a jövőben a valamit-valamiért elv részeként szerepet játszik, de ezen felül lényegében egy biankó csekket ad a Microsoft.

Forrás: WCCFTech

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu