A Babylon’s Fall fejlesztője azt is elárulta, hogy mikor jön a második fázis, ami a stressztesztelésre fog építeni, és egy új küldetést is magával hoz…
Ez magyar idő szerint szeptember 13-án 20:30-tól 23:00-ig fog tartani PlayStation 4-en és PC-n (a PS4 újonc lesz). Aki az első (Steam) fázisban részt vett, a folytatásban is fegyvert ragadhat. A Steam verzió teszteléséből az jött át a csapatnak, hogy a kliens letöltése és telepítése megfelelően működött, a szoftveres megállapodással kapcsolatban pedig a billentyűzet nem támogatása hibának bizonyult és ez a bolti verzióban már biztosan nem lesz probléma. Teljes képernyőn futtatva a bejelentkező menü nagyon lassan reagál, ami az elindítás sebességére is káros hatással van.
A szerverek stabilak maradtak, de a dungeonökbe belépés után többeknél is kiakadt a játék, mert a játék arra várt ekkor, hogy a többi csapattagnak is betöltődjön minden. A kezelés nem volt intuitív, vagy legalábbis könnyen megérthető. A játék tempója lassú volt, az akció pedig nem érződött izgalmasnak. Az egyszerű választási lehetőségekre építő játékmenetet és egyszerű kezelhetőséget tűzött ki célként a PlatinumGames, de ez lassított a tempón és csökkentett az izgalmakon. A stúdió is tud erről, de ezen még dolgozniuk kell.
A Babylon’s Fallban a támadást kezdő animációkat módosítani kell, a támadásindító képkockákat, a támadások váltása során történő frame-eket és a hitstun frame-eket is még át kell tekinteniük. A fegyvereknek karakterisztikát kell biztosítani: mindegyiknek fejlesztési ciklusokat kell adni, a Rod és a Shield esetében alaposan át kell dolgozni azokat, és olyan képességekkel kell erősíteni a játékot, ha ugyanabból a típusból egyszerre több fegyvert alkalmazunk. Ezekkel nőhet a játék tempója és a lenyűgöző hatása. Az ellenfelek viselkedését, illetve a sebződés utáni reakcióikat is át kell tekinteniük (itt is javítaniuk kell Babylon’s Fallban).
Mivel élő szolgáltatásos (live service) játékról van szó, a szerverhez történő kapcsolódás biztonsági kérdéseket vet fel, továbbá hibákat és lagot okozhat. Utóbbin a PlatinumGames dolgozni szeretne, de ehhez is idő kell, így a második tesztfázisban ennek eredménye még nem lesz érzékelhető. Az olajfestéshez hasonló grafikai szűrő csökkenti a láthatóságot, de a visszajelzések miatt itt is bele kell nyúlniuk, mert bár az volt a cél, hogy egy festményhez hasonló vizualitást kínáljon a Babylon’s Fall, átestek a lovon.
A stúdió is szeretné, ha egyszerre minden, nem szükséges felszerelést el lehessen adni, így a tömeges/batch cselekvéseket is implementálni fogják, és a kezelhetőségi menükben is sok hasonló képernyő van: itt is dolgoznak a felhasználóbarát stíluson. A felszerelések perkjeit, hatásait nehéz ellenőrizni, ami egy hack’n’slash játék esetében kiemelten fontos. Nehéz azonosítani, hogy mely NPC-kkel és objektumokkal lehet interakcióba lépni. A stúdió nem készített tutorialokat erre, de a bolti verzióban már ilyesmikre is számíthatunk Babylon’s Fallban.
A dungeon mechanizmusok és a Gutwork során ábrázolt gombok kicsik és nehezen láthatóak. A dizájnon javítani fognak a jobb láthatóság érdekében. Sok játékspecifikus szóhasználat volt, ami nehezen érthetővé tette azokat: például a támadás sebességét a Kezelhetőség (Handling) kifejezéssel definiálták. Itt is még lát teret a stúdió a javulásra. A forgatókönyv írójával dolgozni fognak azon, hogy minden, a játékban használt szó illeszkedjen a háttértörténethez, miközben könnyen megérthetőnek maradjon. A Mars és a Diana támadási módok között nem nagyon lehetett a különbségeket felfedezni, és itt is a tutorialok felépítése lesz a cél a bolti verzióban.
A grafika, a kezelés, a könnyű felhasználói élmény/kezelőfelület hármasa tehát még lemaradásban van, de ezek hatása még nehezen lesz érzékelhető a tesztelés második fázisában. A harmadik fázist novemberben szeretnék megvalósítani, és itt már a PlayStation 5-öt is bevonják a tesztelésbe. A visszajelzésekre a Babylon’s Fall két rendezője, Saito Kenji és Sugiyama Takahisa reagált amúgy.
A Babylon’s Fall-t a Square Enix fogja kiadni még nem ismert időpontban PlayStation 5-re, PlayStation 4-re és PC-re.
Forrás: Gematsu