Babylon’s Fall: a PlatinumGames magyarázza az első teszt eredményeit

A Babylon’s Fall fejlesztője azt is elárulta, hogy mikor jön a második fázis, ami a stressztesztelésre fog építeni, és egy új küldetést is magával hoz…

 

Ez magyar idő szerint szeptember 13-án 20:30-tól 23:00-ig fog tartani PlayStation 4-en és PC-n (a PS4 újonc lesz). Aki az első (Steam) fázisban részt vett, a folytatásban is fegyvert ragadhat. A Steam verzió teszteléséből az jött át a csapatnak, hogy a kliens letöltése és telepítése megfelelően működött, a szoftveres megállapodással kapcsolatban pedig a billentyűzet nem támogatása hibának bizonyult és ez a bolti verzióban már biztosan nem lesz probléma. Teljes képernyőn futtatva a bejelentkező menü nagyon lassan reagál, ami az elindítás sebességére is káros hatással van.

A szerverek stabilak maradtak, de a dungeonökbe belépés után többeknél is kiakadt a játék, mert a játék arra várt ekkor, hogy a többi csapattagnak is betöltődjön minden. A kezelés nem volt intuitív, vagy legalábbis könnyen megérthető. A játék tempója lassú volt, az akció pedig nem érződött izgalmasnak. Az egyszerű választási lehetőségekre építő játékmenetet és egyszerű kezelhetőséget tűzött ki célként a PlatinumGames, de ez lassított a tempón és csökkentett az izgalmakon. A stúdió is tud erről, de ezen még dolgozniuk kell.

A Babylon’s Fallban a támadást kezdő animációkat módosítani kell, a támadásindító képkockákat, a támadások váltása során történő frame-eket és a hitstun frame-eket is még át kell tekinteniük. A fegyvereknek karakterisztikát kell biztosítani: mindegyiknek fejlesztési ciklusokat kell adni, a Rod és a Shield esetében alaposan át kell dolgozni azokat, és olyan képességekkel kell erősíteni a játékot, ha ugyanabból a típusból egyszerre több fegyvert alkalmazunk. Ezekkel nőhet a játék tempója és a lenyűgöző hatása. Az ellenfelek viselkedését, illetve a sebződés utáni reakcióikat is át kell tekinteniük (itt is javítaniuk kell Babylon’s Fallban).

Mivel élő szolgáltatásos (live service) játékról van szó, a szerverhez történő kapcsolódás biztonsági kérdéseket vet fel, továbbá hibákat és lagot okozhat. Utóbbin a PlatinumGames dolgozni szeretne, de ehhez is idő kell, így a második tesztfázisban ennek eredménye még nem lesz érzékelhető. Az olajfestéshez hasonló grafikai szűrő csökkenti a láthatóságot, de a visszajelzések miatt itt is bele kell nyúlniuk, mert bár az volt a cél, hogy egy festményhez hasonló vizualitást kínáljon a Babylon’s Fall, átestek a lovon.

A stúdió is szeretné, ha egyszerre minden, nem szükséges felszerelést el lehessen adni, így a tömeges/batch cselekvéseket is implementálni fogják, és a kezelhetőségi menükben is sok hasonló képernyő van: itt is dolgoznak a felhasználóbarát stíluson. A felszerelések perkjeit, hatásait nehéz ellenőrizni, ami egy hack’n’slash játék esetében kiemelten fontos. Nehéz azonosítani, hogy mely NPC-kkel és objektumokkal lehet interakcióba lépni. A stúdió nem készített tutorialokat erre, de a bolti verzióban már ilyesmikre is számíthatunk Babylon’s Fallban.

A dungeon mechanizmusok és a Gutwork során ábrázolt gombok kicsik és nehezen láthatóak. A dizájnon javítani fognak a jobb láthatóság érdekében. Sok játékspecifikus szóhasználat volt, ami nehezen érthetővé tette azokat: például a támadás sebességét a Kezelhetőség (Handling) kifejezéssel definiálták. Itt is még lát teret a stúdió a javulásra. A forgatókönyv írójával dolgozni fognak azon, hogy minden, a játékban használt szó illeszkedjen a háttértörténethez, miközben könnyen megérthetőnek maradjon. A Mars és a Diana támadási módok között nem nagyon lehetett a különbségeket felfedezni, és itt is a tutorialok felépítése lesz a cél a bolti verzióban.

A grafika, a kezelés, a könnyű felhasználói élmény/kezelőfelület hármasa tehát még lemaradásban van, de ezek hatása még nehezen lesz érzékelhető a tesztelés második fázisában. A harmadik fázist novemberben szeretnék megvalósítani, és itt már a PlayStation 5-öt is bevonják a tesztelésbe. A visszajelzésekre a Babylon’s Fall két rendezője, Saito Kenji és Sugiyama Takahisa reagált amúgy.

A Babylon’s Fall-t a Square Enix fogja kiadni még nem ismert időpontban PlayStation 5-re, PlayStation 4-re és PC-re.

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu