Lehetséges, hogy a BioWare nem fogja az Electronic Arts házon belül készített technológiáját alkalmazni a Mass Effect-nél, amire korábban is már volt példa.
A Mass Effect-trilógia az Unreal Engine 3 segítségével valósult meg. Ezután a Mass Effect Andromeda, a sorozat fekete báránya technológiai szempontból is kiérdemelte ezt a jelzőt, ugyanis itt már a Frostbite-ot, az Electronic Arts belsőleg létrehozott motorját nyúzta, de nem sok sikerrel: mondjuk úgy, hogy nem RPG-kre lett létrehozva a technológia. A Mass Effect Legendary Edition viszont már nem lett erre átpakolva: ahogy az alap hármas, úgy a felújított trió is az Unreal Engine 3-on (még csak nem is a 4-esen!) jött ki. És úgy tűnik, hogy az Epic Games technológiája a jövő a stúdiónak.
A VentureBeat fedezte fel, hogy a Mass Effect franchise-hoz a BioWare egy technikai igazgatót keres, és az álláshirdetésében azt írja a stúdió, hogy az ideális jelölttől elvárják legalább az Unreal Engine 4-es tapasztalatot, de az sem árt, ha már az Unreal Engine 5-tel is jártas a jelentkező. Ez pedig tényleg az engineváltásra utal, igaz, az Electronic Arts hivatalosan még nem nyilatkozott erről. (És valószínűleg nem is fog a megjelenés előtti marketing elindításáig…)
A VentureBeatnek író Jeff Grubb több forrásból is megerősítette, hogy az új Mass Effect technológiájával kapcsolatban mindent bele mentalitással él a stúdió, így akár azt is bevállalják, hogy licenszköltségekkel tolják meg a számlát a fejlesztés végén, mert azért a Frostbite mégis csak ingyenes (az Electronic Artsé a stúdió és az engine is… csak nem kér házon belül pénzt érte), az Unreal Engine 5 pedig biztosan költségekkel jár.
De ennek a fordulatnak is van már története: a Respawn Entertainment sem a Frostbite-ot alkalmazta a Star Wars Jedi: Fallen Orderben (Unreal Engine 4-en futott az egyjátékos, a kiadó számára is hatalmas anyagi sikereket hozó játék). Így van ráció a váltásban, igaz, 2025-ig tuti várnunk kell a játékra, mert most a stúdió a Dragon Age 4-et fejleszti (többszöri reboot után…).
Forrás: PSL