A PlayStation Showcase egyik fontosabb játéka volt a Polyphony Digital terméke, a Gran Turismo 7, ami egyike a 2022-re elhalasztott címeknek.
Yamauchi Kazunori, a Gran Turismo sorozat atyja a PlayStation Blogon írt arról, hogy tisztán emlékszik, amikor 1997-ben Japánban, majd 1998-ban nyugaton is útnak eresztették tele izgalommal és vágyakkal az első Gran Turismót a PlayStationön. Ugyanígy közölte, hogy pontosan mikor fog begurulni a boltokba a Gran Turismo 7, de kiemelte, hogy az autókat körülvevő kulturális környezet jelentősen megváltozott az utóbbi negyed évszázadban, és ezért nehéznek hiszi, hogy a mostani autópuristák hasonló környezetben lehessenek.
A Gran Turismo 7 célja napjaink kultúrájában az, hogy egy olyan játék legyen megtervezve, amiben az autós és versenyzős kultúra 150 éve át van ölelve függetlenül attól, hogy jó ideje rajongók vagyunk, vagy most először fedezzük fel az autókat. A Gran Turismo rajongóinak évek óta feltett kérdéseit is meg fogja válaszolni, miközben egy nehéz küldetés kezdeteként is szolgál, ugyanis az autós kultúra teljes szélességét be akarja gyömöszölni egy játékba.
A GT Campaign mód az olasz Grand Touringhoz akar hasonlítani: a XVII. században az emberek az európai kontinensen nagy utazásokat ejtettek meg, hogy ebből tanuljanak és fejlődjenek, és a Gran Turismo neve is ebből származik; a karriermód pedig hasonló célokat tűzött ki magának. Tehát most lesz karriermód, ami a Gran Turismo Sportból kimaradt, és Yamauchi reméli, hogy a trailerből átjön ennek a hangulata. Teljesen a gyökerekig mennek vissza, így a GT World Mapen, azaz a térképen kezdjük a pályafutásunkat.
Visszatér a festésszerkesztő (Livery Editor) is, ugyanis a Gran Turismo Sportban több milliónyi összetett, kreatív dizájn született. Tudja, hogy ez a rajongóknak egy fontos funkció, és ezért a Gran Turismo 7-ben a cél ezzel az, hogy a felhasználói kezelőfelület és a könnyű kezelhetőség egyaránt javulhasson a Gran Turismo Sportban látott első iterációhoz képest. A Scapes segítségével akár HDR-technológiával készített fotókat is készíthetünk autóinkról (a képkészítés már a Gran Turismo 4 óta jelen van a sorozatban) 43 ország több mint 2500 helyszínén.
A franchise klasszikus pályái közül például a High-Speed Ring (amit Highspeed Ringként és High Speed Ringként is írtak már) és a Trial Mountain is vissza fog térni, mégpedig a PlayStation 5 erejét kihasználva nagyobb részletességgel, és a pályák azért extra munkán is átestek. A PS5 teljesítménye ebből a szempontból nagy kihívást nyújtott a Polyphony Digitalnak, állítja Yamauchi.
Az autós kultúrához kötődés első lépése az autók neveinek és formájának megtanulása, mert itt indul az autós szeretet és szenvedély. Ezért is lett főleg autógyűjtős játékként megtervezve a Gran Turismo 7, az eddigi részekhez képest nagyobb hangsúllyal. A GT Café fő funkciója az, hogy a játékosok kalandjait navigálja a Gran Turismo világában, ugyanis a kulturális értelemmel bíró múltbeli, jelen, vagy jövőbeli autós gyűjteményekből ad ízelítőt. A világban bizonyos versenyeken megnyert autókkal haladhatunk a GT Café küldetéseiben, de a használt autók, vagy a Brand Central révén történő vásárlással is guríthatjuk a kollekciónkat.
Yamauchi szerint az autóbirtoklás egyik legnagyobb jutalma a saját ízlésünkre szabott, tuningolt autó, és a legkisebb változtatás is módosít a személygépjármű viselkedésén. A Gran Turismo 7-ben épp ezért lehet ismét lehetőségünk egy teljesen utcai (stock) autót megvenni, hogy abból a váltó, a felfüggesztés, a motor, a gumi teljesítményét módosítva egy versenyautót teremthessünk belőle. A GT Auto is visszatér: itt a felnit cserélhetjük, szélesíthetünk az autónkon (wide body), bukókeretet pakolhatunk bele, és más aerodinamikus alkatrészeket is applikálhatunk. Motorolajcsere és autómosás is lehetséges lesz.
Napszak-, és időjárásbeli változás is lesz a Gran Turismo 7-ben. Egy masszív meteorológiai megfigyelési adatbázissal dolgozott a Polyphony Digital, hogy térbeli, napszakbeli feltételeket teremtsenek a részecskék méretének disztribúciójában vagy az aeroszolrészeskék koncentrációjában egy nemzetközi környezetbeli skálán. Ez a folyamat egyedinek tekinthető, és magyarul annyit takar, hogy valós időjárási körülményekkel készül a japán stúdió. A szimuláció hitelességét a Scapes HDR-képekkel ellenőrizték, és ahhoz a világból több ezer pontnyi helyről gyűjtöttek adatokat, és ennek eredményeképp valódi és összetett égboltokat, és a napszaktól és időjárástól függő fényviszony-változásokat tudtak alkotni.
A Gran Turismo 7 március 4-én érkezik PlayStation 5-re és PlayStation 4-re.
Forrás: Gematsu