Kína belassította az online játékok engedélyezési folyamatait is?

Azok után, hogy jelentősen megritkították a fiatalok számára engedélyezett játékidőt, további szigor történhet az Kínában.

 

A South China Morning Post arról ír, hogy a kínai cenzorok behúzzák a kéziféket az online játékok engedélyeztetési folyamatával kapcsolatban, így kevesebb játékot engednének be hivatalosan is az országba. Ez azután történt, miután a Tencent és a NetEase vezetőségét a szabályhozók behívták egy kis beszélgetésre a szerdai nap során, írja a Bloomberg.

A két, a játékiparban erősen jelen levő céget arra utasították, hogy ne koncentráljanak kizárólagosan a profitra, és cselekedjenek, hogy megakadályozzák a fiatalokat a túlzottan sok játékban. Ezt már a Xinhua, a kínai állami hírügynökség nyilatkozta. A hatóságok parancsba adták a cégeknek és a platformoknak, hogy a játékaik tartalmának vizsgálatán szigorítsanak, írja a Kotaku a Xinhuát idézve.

Az obszcén és erőszakos tartalmak egészségtelen tendenciákat szülnek (például pénzimádatot, nőiességet), és ezeket el kell távolítani. (Zárójelben a nőiességre reflektálunk: ez arra utal, hogy a Kínai Kommunista Párt szeretné, ha a fiatalok több gyereket szülnének az elidősödő társadalom megfékezésének érdekében.)

Miután a két céget behívták, mind a Tencent, mind a NetEase részvényeinek értéke csökkent, összesen 60 milliárd dollárnyi (1800 milliárd forintnyi) értékben (ez kb. Magyarország 2019-es GDP-jének a harmada, csak mellékesen megjegyezzük), igaz, a Bloomberg szerint a bukást redukálni tudta a két cég, ugyanis a Tencent végül 2,8%-os, a Netease pedig 2%-os esést mutatott fel.

2018 márciusától decemberéig a játékengedélyezés folyamatát leállították, így ez nem az első eset, ami mostanában történik, és azért kiemelnénk a fiatalok számára csökkentett játékidőre. Eléggé szigorú korlátozásokra kell gondolni: hétfőtől csütörtökig egyáltalán nem engedélyezett a játék, míg a hétvégéken és ünnepnapokon napi egy óra (este nyolc és kilenc között) van csak lehetőség erre… és mivel arcfelismerő technológiát is már implementál a Tencent a játékaiba, nem is lehet csalni ezzel kapcsolatban.

Azért ez már kezd eléggé hajmeresztő szinteket ölteni, miközben Dél-Koreában épp az ellenkezője zajlik (az ország a szülőkre bízza az egészet).

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu