Azok után, hogy jelentősen megritkították a fiatalok számára engedélyezett játékidőt, további szigor történhet az Kínában.
A South China Morning Post arról ír, hogy a kínai cenzorok behúzzák a kéziféket az online játékok engedélyeztetési folyamatával kapcsolatban, így kevesebb játékot engednének be hivatalosan is az országba. Ez azután történt, miután a Tencent és a NetEase vezetőségét a szabályhozók behívták egy kis beszélgetésre a szerdai nap során, írja a Bloomberg.
A két, a játékiparban erősen jelen levő céget arra utasították, hogy ne koncentráljanak kizárólagosan a profitra, és cselekedjenek, hogy megakadályozzák a fiatalokat a túlzottan sok játékban. Ezt már a Xinhua, a kínai állami hírügynökség nyilatkozta. A hatóságok parancsba adták a cégeknek és a platformoknak, hogy a játékaik tartalmának vizsgálatán szigorítsanak, írja a Kotaku a Xinhuát idézve.
Az obszcén és erőszakos tartalmak egészségtelen tendenciákat szülnek (például pénzimádatot, nőiességet), és ezeket el kell távolítani. (Zárójelben a nőiességre reflektálunk: ez arra utal, hogy a Kínai Kommunista Párt szeretné, ha a fiatalok több gyereket szülnének az elidősödő társadalom megfékezésének érdekében.)
Miután a két céget behívták, mind a Tencent, mind a NetEase részvényeinek értéke csökkent, összesen 60 milliárd dollárnyi (1800 milliárd forintnyi) értékben (ez kb. Magyarország 2019-es GDP-jének a harmada, csak mellékesen megjegyezzük), igaz, a Bloomberg szerint a bukást redukálni tudta a két cég, ugyanis a Tencent végül 2,8%-os, a Netease pedig 2%-os esést mutatott fel.
2018 márciusától decemberéig a játékengedélyezés folyamatát leállították, így ez nem az első eset, ami mostanában történik, és azért kiemelnénk a fiatalok számára csökkentett játékidőre. Eléggé szigorú korlátozásokra kell gondolni: hétfőtől csütörtökig egyáltalán nem engedélyezett a játék, míg a hétvégéken és ünnepnapokon napi egy óra (este nyolc és kilenc között) van csak lehetőség erre… és mivel arcfelismerő technológiát is már implementál a Tencent a játékaiba, nem is lehet csalni ezzel kapcsolatban.
Azért ez már kezd eléggé hajmeresztő szinteket ölteni, miközben Dél-Koreában épp az ellenkezője zajlik (az ország a szülőkre bízza az egészet).
Forrás: Gamesindustry