Növekszik a rasszista és nőellenes zaklatás az online játékokban

Egy amerikai felmérés szerint a tinédzserek hatvan százalékát zaklatták mások a játék során.

 

A Gamesindustry számolt be az ADL és a Newzoo felméréséről (az ADL az Anti-Defamation League rövidítése, magyarul Rágalmazásellenes Liga), amiben több mint 2200 amerikai, maximum 45 éves, online játékokkal időt töltő személy vett részt. Közülük közel 550-en voltak 13 és 17 év közöttiek. A megkérdezettek 99%-a mondta azt, hogy volt valamilyen pozitív közösségi élménye, de nem mindenki nyilatkozott hasonlóan.

A felnőttek 83%-a, továbbá a tinédzserek 60%-a mondta, hogy az online játék során az utóbbi hat hónapban zaklatták őket. A leggyakoribb eset a nők irányába történt (és az ADL korábbi felméréseiben is ez volt a helyzet), de a női arány a tavaly 41%-ról 49%-ra emelkedett. A fekete bőrszínűek, továbbá az ázsiai játékosok esetében is hasonlóan növekvő tendencia történt (31-42, illetve 26-38 százalék). Az identitásra vonatkozó zaklatás megakadályozása miatt a megkérdezettek 37%-a mindig, 37%-uk pedig néha elrejtik személyazonosságukat.

A két leggyakrabban problémát okozó játék a Valorant (79%) és a DotA 2 (78%) volt, ahogy tavaly is. A Minecraft található a lista végén (46%), és a Mojang játéka jóval az utolsó előtti helyen álló Rocket League mögött végzett, igaz, itt az arány elég szépet csökkent 76-ról 59%-ra. Növekedett az aránya annak is, amikor valaki a zavaró játékosviselkedés miatt távozott a játékból (22-ről 27-ra). A legtöbb „játékost elijesztő” esetet a Valorant és a Call of Duty (feltehetőleg a Black Ops Cold War, nem volt részletezve) mutatta fel, egyenként 42%-os aránnyal. A felmérés kitért arra is, hogy a személyes adatokat nyilvánosságra hozás folyamata, a doxing; illetve a téves veszélyhelyzettel kapcsolatos bejelentés következtében történő rendőri/kommandós kitelepülés, a swatting aránya is kiugró növekedésen esett át (doxing: 13-22%; swatting: 12-20%).

Az ADL elismerte, hogy olyan játékosok válaszát is feldolgozta, aki hasonlót jelentett, vagy nem kívánt részletekbe bonyolódni, és négy eltérő kérdőív válaszolói is a felmérés részévé váltak, ugyanis a meghatározások koncepciója hasonló volt. A liga szerint a játékok kiadóinak javasolt lenne gyakori, konzisztens transzparencia-jelentéseket kiadni, amiben a közösségükben történő gyűlölet és zaklatás átlátható lenne, és a tartalommoderálással kapcsolatos gyakorlataikat független vizsgálatoknak kellene alávetniük.

Egy ESRB-szerű ellenőrzést is javasolt az ADL, hogy az embereknek kategorizálni lehessen az online játékokban tapasztalható toxikus helyzeteket és az extrém szituációkat, amivel a vásárlóknak lehetőségük lenne a bolt polca előtt állva döntést hozni a vásárlásról. A liga kiemelte a negatív munkahelyi eseményeket is, és ezeket szerintük normalizálni lehetne azzal, hogy nem tükröznék a játékokban a való világban megtörtént helyzeteket. A játékokon belül pedig a liga jobb hangos kommunikációval kapcsolatos moderálási eszközöket, illetve jelentési rendszereket szeretne, hogy az alkalmazottak élő, valós idejű támogatást biztosíthassanak a súlyos zaklatás áldozatainak.

Elkeserítő a növekvő arány.

Forrás: Gamesindustry

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu