A FromSoftware megpróbálja az Elden Ringet könnyebbé tenni azok számára, akik nem ismerik, vagy nem túl profik a csapat korábbi játékai terén.
A FromSoftware címei híresek arról, hogy meglehetősen nagy kihívást jelentenek, különösen a kevésbé tapasztalt játékosok számára. Az olyan címek, mint a Dark Souls, vagy a Demon’s Souls legújabb remake-je, nem igazán alkalmasak a könnyebb, relaxáltabb játékélményt keresők számára, ami bizonyos embereket elriaszt. A stúdió most azt tervezi, hogy az új résszel, az Elden Ringgel mégis felkelti ezeknek az embereknek az érdeklődését.
A Tokyo Game Show 2021-en tartott live közvetítés során a játék producere, Yasuhiro Kitao részletezte az Elden Ringbe beépített néhány olyan elemet, amelyek megkönnyítik a kalandozást, így némileg megkönnyítve az egyébként szintén nagy kihívást jelentő játékot.
Az Elden Ringben a FromSoftware korábbi részeihez hasonló nyitott világot kapunk. Lovunk azonban segíteni fog nekünk a harcban, és megkönnyíti az utazást a különböző dungeonok között, amelyeket fel kell majd fedeznünk.
A dungeonok kisebbek lesznek, mint amit más FromSoftware címekben megszokhattunk, és az ott elnyert tapasztalatok növelni fogják a szintünket, így a nehezebb területeken már ezzel felvértezve haladhatunk tovább.
A harcba teljesebben belemerülve az Elden Ring visszahozza a lopakodó mechanikát, amit a Sekiro: Shadows Die Twice-ban használtunk. Hátulról mérhetünk pontos és gyilkos csapást , azonnal kiiktatva az ellenséget, így elkerülve a bonyolultabb összecsapást.
Kitao végezetül megismételte, hogy az Elden Ring továbbra is egy nehéz cím marad, és az élményt nem fogják befolyásolni az általa említett változások. A nehézség megítélésére már nem kell sokat várnunk, hiszen a cím már a fejlesztés utolsó fázisában van, és január 21-én élvezhetjük majd.