A korábban az Assassin’s Creed megalapozásában a Ubisoftnál dolgozó Jade Raymond most már a Sony kötelékében dolgozik valamin; talán most több sikerrel, mint előző munkahelyén!
Jade Raymond a Ubisoft után az Electronic Artshoz szegődött. Itt megalapította a ma is létező Motive stúdiót, ami akkoriban a Star Wars: Battlefront II egyjátékos elemén dolgozott. Jade Raymond viszont innen átigazolt a Google-hoz, ahol a Stadia Games & Entertainment vezetője lett. Akkoriban úgy tűnt, hogy megállapodik a nagy techcégnél, ahol a belsős játékfejlesztésekért felelt, csakhogy a Google inkább lemondott a tervről (a Stadia még életben van azért), Jade Raymond pedig egy új stúdiót alapított Montrealban, és itt a Sony teljeskörű támogatását élvezi.
Raymond elbeszélgetett a Gamesindustry-val, és így megtudtuk, hogy pontosabban mire is készül a Havennél (ami azért Ubisoftos és Stadiás alkalmazottakkal is rendelkezik). Nagyra törő célokból nincsen hiány. Három pillért említett meg Jade Raymond: a játékoknak közösségi platformként kell funkcionálniuk; a remixkultúrát (ilyesmit például a LittleBigPlanet és a Dreams is felmutat, ahol mások alkotásaiba belenyúlva jobbat csinálhatunk); lletve az új IP-k alkotását.
Ebből az adódik, hogy egy egyedi IP-t és univerzumot szeretne csinálni, ahol a játékosoknak a játék tartalma felett sok hatalma lenne. Hozzátette, hogy a PlayStation 5 sok ambíciózus játékkal rendelkezik, és ő egy next-gen grafikát szeretne elérni. Ehhez ott van neki Raphael Lacoste (ex-Ubisoft, Assassin’s Creed!). Raymond feltette a kérdést, hogy milyen az első „terabájtos játék” támogatása, és mit jelent az ekkora adatmérték támogatása. Sok dolgot megtanultak, hogy ebben a generációban a játék streamelése megvalósulhasson, és izgalmas lesz szerinte elérni a következő szintet a minőségben. A Google alatt Raymondék sokat megtanultak, amit a Haven Studiosnál technológiailag bevetnek.
Raymond alatt egy komoly ex-Assassin’s Creed csapat alakult ki. Lacoste mellett ott van Corey May (író), Mathieu Leduc (kreatív rendező), illetve Pierre-Francois Sapinski (gyártásvezető) is… csak nem a Ubisoftnak akar Jade visszavágni? És vajon mit érthetett a terabájtos játék alatt…?
Forrás: WCCFTech