Új szintre emelt grafikán és önkifejezésen dolgozik Jade Raymond a Havennél

A korábban az Assassin’s Creed megalapozásában a Ubisoftnál dolgozó Jade Raymond most már a Sony kötelékében dolgozik valamin; talán most több sikerrel, mint előző munkahelyén!

 

Jade Raymond a Ubisoft után az Electronic Artshoz szegődött. Itt megalapította a ma is létező Motive stúdiót, ami akkoriban a Star Wars: Battlefront II egyjátékos elemén dolgozott. Jade Raymond viszont innen átigazolt a Google-hoz, ahol a Stadia Games & Entertainment vezetője lett. Akkoriban úgy tűnt, hogy megállapodik a nagy techcégnél, ahol a belsős játékfejlesztésekért felelt, csakhogy a Google inkább lemondott a tervről (a Stadia még életben van azért), Jade Raymond pedig egy új stúdiót alapított Montrealban, és itt a Sony teljeskörű támogatását élvezi.

Raymond elbeszélgetett a Gamesindustry-val, és így megtudtuk, hogy pontosabban mire is készül a Havennél (ami azért Ubisoftos és Stadiás alkalmazottakkal is rendelkezik). Nagyra törő célokból nincsen hiány. Három pillért említett meg Jade Raymond: a játékoknak közösségi platformként kell funkcionálniuk; a remixkultúrát (ilyesmit például a LittleBigPlanet és a Dreams is felmutat, ahol mások alkotásaiba belenyúlva jobbat csinálhatunk); lletve az új IP-k alkotását.

Ebből az adódik, hogy egy egyedi IP-t és univerzumot szeretne csinálni, ahol a játékosoknak a játék tartalma felett sok hatalma lenne. Hozzátette, hogy a PlayStation 5 sok ambíciózus játékkal rendelkezik, és ő egy next-gen grafikát szeretne elérni. Ehhez ott van neki Raphael Lacoste (ex-Ubisoft, Assassin’s Creed!). Raymond feltette a kérdést, hogy milyen az első „terabájtos játék” támogatása, és mit jelent az ekkora adatmérték támogatása. Sok dolgot megtanultak, hogy ebben a generációban a játék streamelése megvalósulhasson, és izgalmas lesz szerinte elérni a következő szintet a minőségben. A Google alatt Raymondék sokat megtanultak, amit a Haven Studiosnál technológiailag bevetnek.

Raymond alatt egy komoly ex-Assassin’s Creed csapat alakult ki. Lacoste mellett ott van Corey May (író), Mathieu Leduc (kreatív rendező), illetve Pierre-Francois Sapinski (gyártásvezető) is… csak nem a Ubisoftnak akar Jade visszavágni? És vajon mit érthetett a terabájtos játék alatt…?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu