Menu

Kiderült, miért kell talán megváltoztatnia az EA Sports-nak a FIFA brandje nevét!

A futballszövetség és a fejlesztő közötti esetleges szakítás okaira a The New York Times derített fényt.

 

Egy hete röppent fel a hír: az EA Sports a FIFA névváltoztatását fontolgatja. A lehetséges döntés mögött álló okok nem önkényesek, távolról sem, hanem inkább a licenc megújításáról szóló néhány bonyolult vita következményei, amelyek az Electronic Arts és a világ labdarúgásának legmagasabb szervezete között zajlanak.

Ebben értelemben – és mindig a The New York Times szerint – a Gianni Infantino által elnökölt testület kétszer kérte a videojáték-gyártó céget, hogy újítsa meg a márkanév használatára vonatkozó szerződését. Ehhez viszont a Madden NFL-ért is felelős Electronic Arts-nak a FIFA brandért négyévente 1000 millió dollárt kellene fizetnie.

Ez nagyjából a duplája annak, mint amennyit eddig kellett kipengetniük.

Ezen túlmenően, a jelentés hozzáteszi, a nemzetközi futballszövetség meg is akarta állítani az EA Sports-ot, hogy a márkát monetizálják a videojátékon túl, “valószínűleg annak érdekében, hogy új bevételi forrásokat keressen a szövetség a jogok értékesítésére”, ami jelenleg ellenez az Electronic Arts vezetősége.

 

EA és FIFA: egy 30 éves megállapodás

 

A FIFA és az EA Sports közötti kapcsolat 1993-ban kezdődött, a franchise első részével, amely mára több mint 20 000 millió dolláros forgalmat generált, és amely jelenleg évi 150 millió dollárt kínál a nemzetközi szövetségnek egy 2013-ban 10 évre megújított megállapodás keretében.

A NYT  szerint az év végére, még sokféle végkimenetele lehet az ügynek. Ami világos, hogy az Electronic Arts nem malmozik, hanem már most gondolkodik a sportsorozat jövőjén, regisztrálta az EA Sports FC márkát Európában, és megerősítette azt a közelmúltbeli nyilatkozatot, amelyet iparági elemzők hangoztattak, hogy csak egy lehetséges blöff a sportszervezet részéről az alku.

Az újság beszámolója azonban elmélyül a különböző lehetőségek között, amelyeket mind az EA, mind a FIFA figyelembe venne annak érdekében, hogy ne újítsák meg partnerségüket. Például a fejlesztőcég nem látná létfontosságúnak az üzlet fenntartása szempontjából, hogy megújítsa a védjegy használatáról szóló megállapodást, valamint a négyévente megrendezésre kerülő labdarúgó-világbajnokság, a Soccer World Cup videojátékhoz való igazításának jogát.

A következő heteket kell megvárnunk, hogy megtudjuk, 2023-ban búcsút mondhatunk-e az egyik olyan sportsorozatnak, amely minden évben többször is elkísért minket az iparágban – legalábbis, ami a brand nevét illeti. Amíg ez a pillanat elérkezik, ma megtudtuk, hogy az EA Sports megújította együttműködési megállapodását a FIFPro-val , a labdarúgók nemzetközi szövetségével, hogy a következő években is a legnagyobb és leghitelesebb futballélményt nyújtsa. A FIFA tehát biztosan nem vész el, csak legfeljebb “átnevesül”.

Forrás: New York Times

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu