A manuális mentés hiányának köszönhetően az FC6 egyes játékosai alaposan megszívták.
Az Arkane nemrég megjelent és nagyra értékelt, magával ragadó szimulációja nem az egyetlen „halálhurok” (DeathlooP) az ősszel. A Far Cry 6 ritka autosave bugjának köszönhetően, amely a játékosokat a halál előtt pár másodperccel spawnolja, egyes játékosok egy megszakíthatatlan visszacsatolási hurokban ragadtak, és nincs látható módja a kör megtörésének.
A múlt héten PlayStationre, Xboxra és PC-re megjelent Far Cry 6 a Ubisoft régóta futó nyílt világú lövöldözős sorozatának legújabb darabja. Egy fiktív karibi szigetországban játszódó játékban azzal töltöd az idődet, amit a korábbi Far Cry-játékokban is csináltál: bázisokat foglalsz el, rosszfiúkat gyilkolsz halomra, és olyan járműveket vezetsz, amelyeket bizonyára a John Wick autószerelő műhelye dolgozott meg. Figyelemre méltó, hogy a Far Cry 6 nem teszi lehetővé a kézi mentést, ami eltérés az előző részhez, a 2018-as Far Cry 5-höz képest. Ez néhány játékossal alaposan kiszúrt, a halál előtti villanásnyi pillanatban mentési fájlt hozva létre.
„Egy bug törölte az egész kampányomat, mert minden alkalommal, amikor betöltöm az egyetlen lehetséges mentést, a karakterem három métert esik a földre és meghal. lmao” – írta a Twitteren Alice Caldwell-Kelly, a Trashfuture podcast társ-műsorvezetőnője.
far cry 6 update: a bug has wiped my entire campaign because every time I load the one possible save, my character falls 3 feet to the ground and dies. lmao
— donna respirator (@AliceAvizandum) October 10, 2021
A Redditen található videók hasonló sorsot mutatnak. Az egyikben, amelyben egy játékos néhány méterrel a föld felett spawnol, hogy aztán földet érjen, majd azonnal meghaljon, ezáltal:
„20 órányi játékidő ment veszendőbe!”
Egy másik posztban valaki már kínjában poénosra vette az egészet, és ő is az Arkane játékára utalt, ahol ha meghalunk, állandóan elölről kell kezdeni az egészet:
„DEATHLOOOOOOOOOOOOOOOOOP!!!”
Nincs könnyű megoldás. Ha megpróbálod használni a játék „utolsó automatikus mentés újratöltése” opcióját – amely a rendszermenüben található -, az talán megoldásnak tűnik, de ez a legutóbbi automatikus mentésedet indítja el, nem pedig a második legfrissebbet (ahogy az „utolsó” kifejezés utalhatna rá). A gyors utazás bármely feloldott bázisra, rejtekhelyre vagy ellenőrzőpontra valóban létrehoz egy új autosave fájlt, de a Far Cry 6 nem engedi a gyors utazást, ha épp kivérzel. Ehelyett ott ragadsz, szürke képernyővel…
A Ubisoft egyik képviselője a Kotakunak nyilatkozva elmondta: „A fejlesztőcsapat vizsgálja a problémát egy végleges javítás érdekében. Addig is, a játékosok megtehetik, hogy valaki csatlakozik hozzájuk a co-opban”.
Az automatikus mentéshez való ragaszkodásnak van némi értelme. A Far Cry, mint sorozat, a káoszból és a kiszámíthatatlanságból él. A manuális mentési fájlok létrehozásának lehetőségének eltávolításával a Far Cry 6 arra kényszeríti a játékosokat, hogy együtt éljenek a hibáikkal. Hasonló tervezési döntés áll a Returnal, a PS5-exkluzív roguelike mögött, amely idén ősszel keltett hullámokat. Ha a játékosok akkor hozhatnának létre mentéseket, amikor csak akarnának, akkor a játékban rejlő nehézségi akadályokon is át tudnának menteni. Más kérdés, hogy ezzel feldühíthetik a játékosokat: még a Deathloop manuális mentések hiánya is felbosszantott néhány gamert. Mivel az automatikus mentés ritkán lép működésbe, a Deathloopot gyakorlatilag lehetetlen úgy játszani, hogy „csak egy kicsit leülök Deathloopozni”.
Az olyan játékok esetében, amelyek a „játszd a magad módján” mentalitással készültek, a kizárólag az automatikus mentésre való hagyatkozás tényleg a legjobb megoldás. Csak hát nem kell egy ilyen buggal elszúrni…
Forrás: Kotaku