A francia kiadó talán elfogadott egy koncepciót a Splinter Cell hagyományosabbnak nevezhető visszatérésére (mert a Ghost Recon: Wildlands-es, esetleg mobilos, VR-os felbukkanásait nem nevezhetjük valódi szereplésnek…).
Tom Henderson (aki mostanában viszonylag megbízható információkat szokott közölni) a VGC-n írt arról, hogy Yves Guillemoték megpróbálják visszaszerezni a Splinter Cell franchise rajongóinak bizalmát, miután elbukták azt a mobilos, illetve a virtuális valóságban játszódó kalandok bejelentésével, ezért egy új, hagyományosabbnak nevezhető felvonásnak adtak zöld utat.
Nem tudjuk, hogy a Ubisoft melyik stúdiója állt rá Sam Fisher visszahozására, de Henderson forrásai (itt két személyre gondolt, akik szerinte ismerik a francia kiadó terveit) úgy vélik, hogy nem a Ubisoft Montreal van a főszerepben. (Nekik nagy eséllyel most az Assassin’s Creed: Infinity néven futó, élő szolgáltatásos játékkal kell foglalkozniuk…) Henderson forrásai szerint az új Splinter Cell a fejlesztés eléggé korai stádiumában jár, de van egy kis esély arra, hogy jövőre (mondjuk az E3 során?) bejelenthetik Fisher úr feltámadását.
Nagyon rég volt már az utolsó „régi vágású” Splinter Cell megjelenése. Talán már nem is emlékszik mindenki rá, de ez 2013-ban volt: akkor jött ki ugyanis PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, Nintendo Wii U-ra és PC-re a Splinter Cell: Blacklist. Azóta több mint egy konzolgeneráció eltelt, és Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója hiába mondta, hogy nem feledkeztek meg a jó öreg Samről, eddig nem nagyon történt semmilyen fejlemény egy klasszikus Splinter Cell körül. (Viszont, ha csak most bólintott rá egy projektre, akkor csak nem hazudott a francia vezérigazgató…?)
Csak aztán ne az legyen a végeredmény, mint a Ghost Recon Frontline esetében: ott a francia cég elég szépen benézte, hogy a rajongók mit is szeretnének (egy taktikai lövöldözős játék helyett egy battle royale-t kínáltak, de a kereslet hiánya miatt eltolták a zárt tesztelését…). Ha az új Splinter Cell valami élő szolgáltatásos (live service) nonsensz lesz, akkor megint ezt a hibát fogja elkövetni a Ubisoft.
Forrás: WCCFTech