Mass Effect 3: túlórázott a BioWare az eredeti befejezés elbaltázása után!

A stúdió eredeti elképzelése a Mass Effect 3 befejezésére nem volt a legjobb (sőt…), és emiatt plusz munkát kaptak a BioWare-nél dolgozó fejlesztők…

 

A People Make Games egy új dokumentumfilmmel jelentkezett. Ebben több, akkor a BioWare-nél dolgozó fejlesztő osztotta meg élményeit, amit kilenc és fél éve átélt. Sokan gyűlölködő üzeneteket és halálos fenyegetéseket kaptak, mások pedig arról beszéltek, hogy a fejlesztés legvégéig tudomásuk sem volt arról, hogy a Mass Effect 3 egyáltalán miképpen fejeződik be! Az egész botrány mögött Casey Hudson, a Mass Effect-sorozat akkori rendezője állt, amikor is a Game Informernek azt mondta, hogy nem lesz hagyományos (pl. A, B, vagy C) befejezés a játékban…

Csakhogy az volt. A játékosok döntései minimális hatással voltak csak a három befejezés valamelyikére, és az egész mögött a játék legvégén hozott döntés állt. A jelenetek többnyire ugyanazok is voltak, és a kivétel mindössze a Citadel felrobbanásának a színében mutatkozott meg. Ez pedig értelemszerűen annyira megosztó lett, hogy az akkor már nem ott dolgozó fejlesztők is felszólaltak a botrányosan elhanyagolt befejezés miatt. (Ezt próbálták az Extended Cut DLC-vel orvosolni…)

John Ebenger, a filmjelenetek tervezője (ő 2017-ben távozott a BioWare-től) azt mondta, hogy nem volt nagy rálátása a csapatnak arra, hogy miképp néz ki a Mass Effect 3 befejezése. Kollégája, Zachariah Scott ugyanezt mondta, de ő hozzátette, hogy volt eredetileg egy olyan változat is, ami „minden szinten teljesen eltérő volt”. Manveer Heir, a játékmenet tervezője beismerte, hogy ő nem is tudja megszámolni, hogy hány gyűlölködő üzenet kapott, míg Marc-Antoine Matton kiemelte, hogy a női fejlesztők még rosszabbul jártak.

A BioWare beadta a derekát egy petíció után. Ebben a Mass Effect 3 befejezését követelték, ők pedig túlórázva is, de úgy határoztak, hogy egy új befejezést fabrikálnak a játéknak. Sok fejlesztő szerint ez rontott a stúdiü morálján, mert sokan úgy hitték, hogy a játék kiadása után végre pihenhetnek… de nem így lett. Az Extended Cut DLC elkészülte után azonnal neki kellett ülniük a Dragon Age: Inquisitionnek, ami sok embernek terápiás kezelést okozott…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu