A közösség már a játék megjelenésekor kérte ezt a funkciót, a Housemarque pedig a fotó móddal együtt ezt is hozzáadta.
A Returnal és ezzel a Housemarque is elnyerte a közönség tetszését. Az idegen és ellenséges környezetben játszódó roguelike és bullet-hell javaslata a játékot a PS5 egyik megfontolandó címévé tette, ami a fejlesztőstúdió számára „megasikert” eredményezett. Azonban a játékuk hosszú időtartama miatt sok játékos követelte a mentési rendszert, hogy adott esetben szüneteltetni és folytatni lehessen a „futásokat”. A Housemarque pedig a megjelenés óta eltelt néhány hónap után egy frissítést indít, amely ezt a funkciót egy új fotómóddal együtt implementálja.
A frissítésről szóló hírek a PlayStation blogon olvashatók, ahol az úgynevezett „Suspend cycle” körüli jellemzőket pontosítják: ez egy olyan rendszer, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a játék egy pontján mentsenek, kikapcsolják a konzolt, és bármikor folytassák a kalandot. Ez azonban létrehoz egy visszatérési pontot a játékban, amely törlődik, amint újratöltjük, és arra kényszerít minket, hogy újabb mentési pontot készítsünk, ha szükségesnek látjuk.
Mondhatnánk tehát, hogy a Housemarque-nak végre sikerült alkalmazkodnia a játékosok igényeihez, hiszen korábban elismerte, hogy ez a funkció ütközik a játék egyes rendszereivel. Ennek értelmében a fejlesztő arra figyelmeztet, hogy a „felfüggesztési ciklus” nem használható a bossharcokban, a filmjelenetekben, az első személyű szekvenciákban vagy az intenzív harci forgatókönyvek során. A stúdió szemszögéből ugyanis „úgy gondoltuk, hogy vannak bizonyos pillanatok a Returnalban, amelyeket a legjobb nem töredezett módon átélni, hogy megőrizzük a tervezett kihívást és a gördülékenységet”.
Mindezek után a játékosok a frissítéssel szintén együtt járó új fotómóddal még mélyebben élvezhetik a játékot. Ahogy más játékokban már láthattuk, egy mechanika lehetővé teszi majd, hogy a címre jellemző legdurvább csatákat vagy tájakat is megörökítsük a szögváltások és a fotószűrők segítségével: egy olyan funkció, amelyhez a játék szüneteltetése után azonnal hozzáférhetünk.
Így a Housemarque több okot ad arra, hogy visszatérjünk a Returnalhoz, ami megkönnyíti a hozzáférést annak a nagyszámú játékosnak, aki még nem jutott el a kaland utolsó főnökéhez. Ha pedig már befejeztük ezt a nehéz címet, ne feledjük, hogy a Housemarque-nak a Returnalon túl is vannak tervei, hiszen a cég megerősítette, hogy a PlayStation általi felvásárlás után nagyobb játékokat akar készíteni.