Bekerült a PlayStation 2021 legfontosabb márkái közé

A Fast Company szerint a Playstation „jelentős hatást gyakorol az üzleti életre és a kultúrára”.

 

A PlayStation felkerült a Fast Company nevű amerikai üzleti magazin a 2021-es üzleti Brands That Matter listájára. A lista azokat a vállalatokat ünnepli, amelyek „jelentős hatást gyakorolnak az üzleti életre és a kultúrára”. A felsorolásban 95 olyan vállalat szerepel, amelyek hatása „messze túlmutat az általuk eladott termékeken”, köztük a Ben & Jerry’s, a Feeding America, az IKEA, a Hulu és még sokan mások.

A Fast Company kifejezetten azért a PlayStationt vette fel a listára – és nem a Sony-t, ami alá tartozik a PlayStation -, mert „olyan módon határozta meg és definiálta újra a modern játékokat”, amely még a filmipart is felülmúlja. Ezen kívül a lista tanúsága szerint a PS5 továbbra is rekordokat döntöget, és nagy a kereslet iránta, még a világjárvány és a chiphiány okozta ellátási korlátok dacára is. A „Hol lehet PS5-öt vásárolni” pedig a legnépszerűbb vásárlással kapcsolatos keresés volt a Google-on 2020-ban, ami hatalmas teljesítmény a fogyasztói társadalomban. Egyértelmű, hogy a PlayStation nemcsak a játék- és szórakoztatóipar világára, hanem a kultúrára is nagy hatással van világszerte.

Itt a Fast Company indoklása, hogy miért került fel a PlayStation a listára:

„A kezdetektől fogva (…) a szórakoztatás egy új formáját akartuk megmutatni a vásárlóinknak” – mesélte el a Sony igazgatója (és későbbi vezérigazgatója), Kaz Hirai, 1997-ben a Fast Company-nak a PlayStation játékkonzolról alkotott elképzeléseit. Azóta a PlayStation meghatározta és újradefiniálta a modern játékokat, mint egy olyasfajta szórakoztató médiumot, amely a filmeket is felülmúló lélegzetelállítóan széles látókörrel, technikai hókuszpókusszal és pénzügyi sikerekkel rendelkezik.

A 2020 novemberében megjelent legújabb termékével, a PlayStation 5-tel, pedig még ennél is tovább lépett, hála a termék figyelemfelkeltő ipari dizájnjának és a DualSense kontrollernek, amellyel a felhasználók minden játékbeli akciót érezhetnek. Az eladások száma júliusra meghaladta a 10 millió darabot világszerte, így elődjeinél is gyorsabban fogyott, még a korlátozott elérhetőség ellenére is. Az PlayStation által okozott vágyakozás biztos jele pedig az, hogy a „hol lehet PS5-öt vásárolni” Google-keresés volt 2020 legnépszerűbb vásárlással kapcsolatos kérdése – még a „hol lehet WC-papírt vásárolni” keresést is megelőzte.

Nem a PlayStation az egyetlen gaming márka, amely felkerült a Brands That Matter listára. Az Xboxnak is sikerült bejutnia, a Fast Company az Xbox Series X|S-t ugyanis a vállalat valaha volt leggyorsabban eladott konzoljaként említette, a platformot pedig a „valaha volt legpopkulturálisabb konzolnak” nevezte. Érdekes módon az írás nem tesz említést a Game Passról, amely óriási változást okoz a játékosok játékfogyasztási szokásaiban, és abban, hogyan férnek hozzá a játékosok a platformon keresztül a játékokhoz A Nintendo azonban nem került fel a listára.

A Fast Company oldalán megtekinthető mind a 95 márka, ami felkerült Brands That Matter listára. A vállalatok neveire kattintva elolvashatod, miért kerültek fel a listára, ami lehet akár amiatt, hogy a vállalat a saját területén túlmutató jelentőségteljes munkát végez, vagy akár az is, hogy a vállalat „globálisan elterjedt” és márkaként széleskörű kulturális hatást gyakorol a világra.

 

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu