A finn csapat „a szomszédban” is létesít egy stúdiót, és mivel hallottuk már róluk, hogy egyszerre több projekt is készül náluk, teljesen logikusnak hangzik, hogy a Remedy Entertainment is terjeszkedik.
A cég a legújabb negyedéves üzleti jelentésében beszélt arról, hogy az Alan Wake Remastered volt az első, kisebb projekt az Epic Games Publishing számára (és emiatt vált először elérhetővé PlayStation platformokon is az újságíró története, amiből sajnos az American Nightmare kimaradt…), és ez ugye októberben PC-n az Epic Games Store-on, továbbá az Xbox és PlayStation konzolokon is napvilágot látott, írja Tero Virtala, a Remedy Entertainment vezérigazgatója. Ez a megjelenés az Alan Wake rajongóinak és a cégnek is különleges pillanat volt; pozitív fogadtatást kapott, és az értékesítések is jó rajtot vettek.
Ezután a Remedy hozzátette, hogy a nagyobb Epic Games Publishing projekt teljes mértékű fejlesztési fázisba lépett, ami időzítésben egész jó, ugyanis a Controlból érkező jogdíjak nem hoztak akkora pénzt a házhoz, ami miatt a bevételük is csökken, ám Virtala nem felejtette el hozzátenni, hogy két évvel a Control megjelenése után is történnek értékesítések, amihez a februári Control Ultimate Edition (amivel Xbox Seriesre és PlayStation 5-re is kijött a játék) biztosan hozzájárult. A Controlból amúgy két projekt is készül, az egyik pedig egy multiplayer spinoff lesz. A Condor vázlati fázisban van, míg a nagyobb költségvetésű Control már a koncepciós fázisnál tart. Mind a kettő ki fogja bővíteni a Control univerzumát, és a Condor esetében a Remedy lesz a társkiadó, ami nagy fejlődést biztosíthat kereskedelmileg.
A finn csapat azt is elárulta, hogy fejlesztőket kerestek Svédországban, és mivel sikeres volt a próba, már Stockholmban is van egy irodája a stúdiónak. Több mint egy éven át tartott a próbaidőszak, amit Johnny Mang, a Vanguard projekt általános menedzsere kezelt. A helytől független munkálatok (azaz nem muszáj helyhez kötötten dolgozni) a koronavírus-világjárvány következtében elősegítette a Remedy Entertainmentnek azt, hogy rájöjjön: nem csak egy finn helyszínről, hanem egy lélekállapotról van szó, ha ez a név elhangzik.
2022 végéig 25 fejlesztőt szeretne a Remedy Entertainment Svédországban alkalmazni, és a tervek között szerepel egy hybrid munkamodell is. És ez jó elgondolás: ha valamit otthon is el lehet végezni, akkor ez egyrészt kényelmes, másrészt nem kell utazni az otthon és a munkahely között.