A 3DJuegos nemrég meginterjúvolta a Halo Infinite-et fejlesztő 343 Industries csapatát – ebből szemezgetünk az alábbiakban.
Jó kiindulópont
Habár a stúdió a Halo Infinite-et „spirituális rebootnak” nevezi, mégis úgy vélik, hogy jó kiindulópont azoknak, akik először játszanak Halo-játékkal.
„Ez a Halo 5 folytatása, de ha még soha nem játszottál egyetlen Halo címmel sem, akkor nyilvánvalóan más szemszögből nézed majd” – említette a 343 Industries. „Azonban ugyanazokat a válaszokat fogod kapni, mint mindenki más, ha az Infinite-et teljes egészében végigjátszod”.
„A játék körülbelül 18 hónappal a Halo 5 után kezdődik” – folytatták a fejlesztők. „Azonban nem akartuk, hogy ez akadály legyen mindazoknak, akik először vesznek kézbe egy Halo-játékot”. A 343 Industries ezt egy példával is szemléltette: ha valaki csak a Halo 1-gyel, 2-vel vagy 3-mal játszik, ő is minden nehézség nélkül megérti az adott történetet.
Kiterjedt, de nem open-world
Az új rész hatalmas felfedezhető területei zavart keltettek a közösségben, egyesek már kezdték azt rebesgetni, hogy nyílt világról van szó. Bár ez részben igaz, a stúdió tisztázta számunkra ezt a kérdést.
„Nem tekintjük nyílt világnak, olyan szavakat használunk, mint az >>expanzív<< vagy a >>tágasabb<<„ – mondták el a fejlesztők. „A nyílt világ manapság egy saját műfaj, és más elvárásokkal jár”.
A 343 Industries azonban megismételte, hogy a Halo Infinite a stúdió eddigi legnagyobb kampányát tartalmazza, és „masszív élménynek” tartja, de anélkül, hogy letérne a kitaposott ösvényről abba az irányba, amit nyílt világú címnek tekintünk.
„Minden döntésünket arra akartuk alapozni, hogy milyen érzés egy Halo-t játszani” – folytatta a stúdió. „A világgal való kapcsolat és az érzés, amit közvetít, ez az, ami hihetetlen a Halóban, és ezt próbáltuk a lehető legjobban megvalósítani”.