Menu

A GTA 3 sosem-volt multiplayer-játékmódja: a Rockstar tervezte, de nem tudták befejezni

Az eredeti GTA 3 kódjában találhatunk utalásokat a multiplayerre, ám a projektet végül elvetették.

 

 

Bár a GTA-saga első többjátékos lehetőségei korlátozottan már a sorozat legkorábbi játékában jelen voltak, majd a PSP-s részekkel kibővültek, a Rockstar az emlékezetes Grand Theft Auto III-ban eltekintett az online játék lehetőségétől. Mint utóbb kiderült, a stúdió már bőven kísérletezett a multiplayer üzemmód elindításával, és komolyan tervezték, hogy része lesz a játéknak. Végül mi vezette a Rockstart arra a döntésre, hogy nem implementálják ezt a lehetőséget? A killazspain csatornának adott friss interjújában a stúdió egyik alapítója, aki a nagyszerű GTA-címek, sőt a Max Payne megszületéséért is felelős, kísérelt meg válaszolni erre a kérdésre.

Jamie King szerint, aki 2006-ban hagyta el a Rockstar-t, a stúdió “nagyon is tudatában volt a multiplayernek. Sam Houser nagyon okos, éles eszű, és nagyszerű jövőképe van” – mondta. “Abban az időben már virágzott az MMO-k és a többjátékos játékok népszerűek voltak, de az online játék koncepciója még nem volt elég kiforrott. Az Xboxon a Call of Duty volt az, ami valóban, a konzolos játékosok technikai szemszögéből nézve, elkezdte népszerűsíteni az online játékmódot a konzolokon.” Hozzáteszi, hogy amikor a GTA 3-on dolgoztak, a többjátékos lehetőségeket szem előtt tartották, “de technikailag nagyon nehéz volt a GTA-t a [korabeli] konzolokon, különösen a PlayStation 2-n működőképessé tenni”.

Mivel a Sony konzolján a technológia még nem volt teljesen kiaknázva, a Rockstar feltette magának a kérdést:

“Hol kezdjük? Mert soha nem akartunk olyat tenni a játékba, ami nem fut nagyszerűen, és az egész multiplayer, a programozás, a hálózati kódolás… rengeteg munka volt” – magyarázza King.

“Túl nagy feladatnak ítéltük, és féltünk, hogy nem tudjuk jól megcsinálni. Semmi sem lett volna rosszabb, mint egy béna multiplayert kiadni, az végzett volna velünk.”

A Rockstar inkább türelmes volt, még akkor is, ha ez azt jelentette, hogy a rajongók két-három évig kérdezgették: “Hol van a multiplayer? Hol van az online? De számunkra [a multiplayer létrehozása] nagyban elvonta a figyelmet a végső célunktól. És ez szégyen, de azt hiszem, ez volt egyfajta csúcspontja annak a vitának, ami a videójátékok tartalmáról szólt.”

Ahogy máskor is megtörtént, a GTA 3-ban a játékosok voltak azok, akik először megteremtették ezt a többjátékos módot. A Rockstar a fantasztikus GTA IV-gyel tette meg a végleges ugrást a multiplayer felé a sikersorozatban, bár kétségtelenül a Grand Theft Auto Online volt az, amely megalapozta a GTA lényegét tökéletesen tükröző többjátékos játékélményt.

Forrás: killazspain

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu