A Babylon’s Fall producere és a Final Fantasy XIV rendezője a játékosok körében kialakult vitát követően nyíltan kiállt a nyilvánosság elé
A Babylon’s Fallt a bemutatása óta viták övezik, a Platinum Games új címe a júniusi leleplezést követően a YouTube-on leminősítések özönét kapta, amit a készítők tudomásul vettek, és ígéretet tettek arra, hogy javítanak néhány, leginkább kritizált aspektuson.
A játékot azonban nem kímélik a viták, és a legutóbbi a legutóbbi bétában szereplő számos fejlesztési eszközzel kapcsolatos, amelyeket a rajongók gyorsan azonosítottak. A játékosok elsősorban néhány olyan felszerelésre mutattak rá, amelyekről megállapították, hogy gyakorlatilag megegyeznek a Final Fantasy XIV-ben szereplő más darabokkal.
Az a lehetőség, hogy néhány ilyen erőforrás „túlinspiráció” révén került a Babylon’s Fallba, nagy port kavart a játékosok körében, és olyan vitát alakított ki, amelyet a Square Enix gyorsan elfojtott. „Igen, a Babylon’s Fall tartalmaz a Final Fantasy XIV-ből átvett emotikonokat és felszereléseket. Az erőforrások kölcsönzésével a felszerelések és az emotek szélesebb választékát tudtuk beépíteni a játékba, mint ahogy azt eredetileg terveztük” – magyarázta Yosuke Saito, a Babylon’s Fall producere.
A Final Fantasy XIV úgy döntött, hogy a stúdió megosztja a modellek újrafelhasználásának okait is. „A Babylon’s Fall egy teljesen új cím, új kihívásokkal, így nem adhatunk neki korlátlan költségvetést” – mondta Naoki Yoshida, a Final Fantasy XIV producere és rendezője. „Használjuk fel az FF XIV eszközeit is. Olyan sok van, hogy kár lenne korlátozni, hogy csak az FF XIV-re korlátozódjon.”
A Square Enix biztosította, hogy ezek a portolt elemek finom dizájnmódosításokat és kiigazításokat kapnak, amelyeket az FF XIV csapata felügyel, hogy „biztosítsák, hogy illeszkedjenek a világukba”. A félreértés tisztázása ellenére a Square Enixnek és a Platinum Gamesnek még rengeteg munkája van egy olyan játékkal, amely jelen pillanatban nem túl reményteljes.
Forrás: vandal