Az utolsó párbaj bukásáért nem az ezredfordulósokat kell okolni

Az utolsó párbaj kasszáknál történő bukását nem a Ridley Scott által megvádolt ezredfordulósok okozták, sokkal inkább a világjárvány és az a tény, hogy a középkori dráma nem éppen a legnépszerűbb műfaj manapság.

 

 

 

Az elmúlt évtizedben a klasszikus filmek háttérbe lettek szorítva a CGI-technológia térnyerésének hatására. A mai mozikínálat tele van akcióhősökkel, szuperhősökkel és animációs filmekkel, miközben csak kevés hely áll rendelkezésre olyan filmek számára, mint Ridley Scott Az utolsó párbaj című alkotása, amelyről kritikát is írtunk.

A Ridley Scott által rendezett középkori film Jean de Carrouges (Matt Damon) és Jacques Le Gris (Adam Driver) valós történetét követi nyomon. A két nemesember a 14. századi Franciaországban vívott halálig párbajt, miután Carrouges felesége, Marguerite (Jodie Comer) nemi erőszakkal vádolta Le Grist. A történetet mindhárom szereplő nézőpontjából el van mesélve a filmben. A színészek remek munkát végeztek, a párbeszédek emlékezetesek, a harcjelenetek pedig nagyon brutálisak, akárcsak a való életben lennének. Ez a zseniális, felnőtteknek szóló film mégis csak a harmadát tudta visszahozni a 100 millió dolláros (75 millió GBP) költségvetésének, ami a rendező eddigi legnagyobb bukása.

Az Insider szerint azok, akik pozitívan vélekedtek a filmről sokkal inkább a Disney marketingkampányát tartják felelősnek a bukásért. Míg a rendező, aki a héten Marc Maronnal beszélgetett a WTF podcastban, megvédte a stúdiót, mondván, hogy a Disney „fantasztikus promóciós munkát végzett”, annak ellenére is, hogy kezdetben aggódott, hogy a vezetőségnek nem fog tetszeni a végeredmény. Miközben a rendező a stúdiót megvédte, kijelentette, hogy a film sikertelenségének oka az ezredfordulósok médiafogyasztásai szokásai voltak, akik valójában „rohadt mobiltelefonokon nevelkedtek fel”. Hozzátette: az ezredfordulósok soha nem akarnak semmit sem tanulni, hacsak nem egy mobiltelefonon jut el hozzájuk az információ.”

Az Independent a botrányról írt cikkében azt állítja, hogy Scott biztosan félrebeszélt, mert a „millenial” kifejezés már nem azokat a fiatalokat jelenti, akikre a rendező gondolt. A portál szerint ugyanis a legfiatalabb „millenial”-ok a húszas éveik végén járnak, míg a legidősebbek már 40 évesek. Az oldal azt is hozzátette, hogy ez a csoport volt a legnagyobb rajongója a filmnek. Viszont tényleg nehéz meghatározni, mi vezethetett Ridley Scott filmjének bukásához. Azonban nem érdemes kifelejteni a képletből, hogy jelenleg is tombol egy világjárvány, ami nem kicsit sújtja a filmipart is. Vannak, akik abban reménykednek, hogy a film Disney+-os érkezése javíthat az eredményen, a középkori drámák azonban nem számítanak napjainkban valami felkapott műfajnak, főleg nem a streaming-szolgáltatóknál.

Forrás: Independent

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.