A Guerrilla csapata a készülő Horizon Forbidden West minden aspektusára odafigyel, ami gazdagabb világot és halálosabb csatákat eredményez.
Úgy tűnik, a Guerrilla Games keményen dolgozik azon, hogy a Horizon Forbidden West még az igen sikeresnek elkönyvelt elődjénél, a Horizon Zero Dawnnál is jelentősebb izgalmakat nyújtson. Ennek jegyében nemrég bemutattak bizonyos, a kaland főszereplőjét, Aloy-t célzó fejlesztéseket Aloy, sőt, a harcrendszer leglényegesebb aspektusait is. De mindez mit sem ér, ha a játékos nem merül el az élményben, ezért a fejlesztők részletesen prezentálták, mi mindent tesznek majd azért, hogy a beleélés teljes legyen.
„A célunk az volt, hogy megmutassuk, Aloy egyre kényelmesebben mozog a környezetben, anélkül, hogy szem elől tévesztenénk, hogy ő is ember, és persze a dolgok nem mindig mennek jól neki” – magyarázza Richard Out, a játék animációs igazgatója a Guerrilla-nál. De az ilyen jellegű fejlesztésekre nem csak a vadásznőnél számíthatunk, hanem az ellenség viselkedésében is megmutatkoznak majd, akik minden eddiginél halálosabbnak ígérkeznek.
Ugyanis a Guerrilla szerint minden ellenfél egyedi mintákkal és megkülönböztethető viselkedéssel rendelkezik majd, amelyek segítenek a felhasználónak saját stratégiát kialakítani: „Minden emberi vagy gépi karaktert egyértelmű játékjellemzők köré terveztünk, az animációs csapat pedig akciókkal, testtartásokkal és mozgással kommunikál a játékossal. Olyan olvasható sziluettekre és viselkedési formákra támaszkodunk, amelyeket a játékos felismerhet, így előre láthatja az ellenség mozgását vagy reagálhat rá.”
Végül is az ellenséges mesterséges intelligencia kihívást jelent majd a Horizon Forbidden Westben, hiszen az AI különböző utakat választhat majd a meneküléshez, és ha üldözőbe vesznek, akkor több új lehetőségük és képességük is lesz. A vízbe süllyedés vagy az erdő mélyére húzódás immár nem segít a folyamatosan leselkedő ellenfelekkel szemben.
Ahogy a Guerrilla fejlesztői elmondták, nem a gépek jelentik majd az egyetlen fenyegetés a „Tiltott Nyugaton”, hiszen emberekkel, új törzsekkel is meg kell küzdenünk, akik más-más módon harcolnak majd vadásznőnk ellen. Ennek tudatában figyelnünk kell majd a mintákra, hogy megismerjük az egyes civilizációk technikáit, valamint az egyes emberi karakterosztályok által jelentett kockázatot, hogy ne vesszünk el a kaland során.
Végül a Guerrilla a Horizon Forbidden Westben a játék hangzásvilágának jelentős javításával szeretne teljes élményt nyújtani. Így az ellenségek szélesebb hangrepertoárral rendelkeznek majd, a mozgások minden eddiginél valóságosabbnak tűnnek, sőt, olyan tárgyakkal is találkozhatunk, amelyek olyan gurgulázó és nyikorgó hangokat adnak ki, amelyeket a való életben igazán nehéz utánozni.
Röviden, a Forbidden West Aloy eddigi legnagyobb kihívása lesz, amit mi is át fogunk élni, mint a franchise játékosai. Az új Horizon-játék világának gazdagságát 2022. február 18-án fedezhetjük fel, egyelőre kizárólag PlayStation-konzolokon.
Forrás: PlayStation.blog