Az Ori alkotóinak következő játékát nem a Microsoft adja ki – a fejlesztők elárulták, mi áll a döntés hátterében

A Moon Studios, az Ori játékok fejlesztője a Microsoft helyett a Private Division nevű céggel fogja kiadni következő kalandját, de további részleteket egyelőre nem közöltek.

 

 

Az Ori franchise a Microsoft azon ritka játékai közé tartozik, amelynek hatása átlépte az Xbox One és a PC határait, és az Ori and the Will of the Wisps Nintendo Switch-en is megjelenhetett. A siker ellenére a címért felelős Moon Studios inkább más irányba szeretne továbbindulni, ha közelgő játékaik terjesztéséről van szó, ezért új programjukat már a Private Division fogja kiadni. A stúdió igazgatója most elárulta, hogy mi áll a döntés hátterében.

Tomas Mahler Phil Spencer Bungie-val kapcsolatos kijelentései nyomán beszélt erről a Reseterában. A vezető fejlesztő itt felidéz néhány Ori-val kapcsolatos tapasztalatot, amelyek arra késztették, hogy más platformokon gondolkodjon:

„Mindig sok játékos mondta, hogy mennyire szereti az Ori-t, de utálta, hogy nem játszhat vele PlayStationön” – magyarázza Mahler.”

„Szerencsére a Microsoft megengedte, hogy az Ori-t átportoljuk Nintendo Switchre, de ez nem volt ingyenes, és valószínűleg azért engedték, mert nem volt elég nagy név ahhoz, hogy túl sok gondot okozzon.”

A nyilatkozatot követően a rendező elárulta, hogy a Moon Studios a jövőbeni élményeit minden játékosra ki akarja terjeszteni, platformtól függetlenül: „A következő játékunknak van egy nagy víziója, amit szeretnénk, ha mindenki együtt játszhatna, minden rendszeren keresztül, ahol a Moon rendelkezik a platformmal és az IP-vel, és a legjobb irányba tudjuk vinni, hogy remélhetőleg minél több embert boldoggá tegyünk anélkül, hogy néhányuknak azt kellene mondanunk, üzleti okok miatt kénytelenek lemondani az élményről.”

Hogy mit tartogat a Moon Studios, azt még nem tudni, bár a jelenlegi platformokon való jelenlétükkel kapcsolatos szándékaikat már ismerjük. Tomas Mahler nem először ejt el konkrét megjegyzéseket a neten, és bár ezúttal csak a stúdió elképzeléseit magyarázta, érdemes megjegyezni, hogy a múltban a Cyberpunk 2077-ről és a No Man’s Sky-ról beszélve is akadtak problémái. Phil Spencer viszont egyértelműen fogalmazott a konzolháborúkkal kapcsolatos gondolatairól, egy friss interjúban elárulta: nem pazarol energiát arra, hogy más platformokat tegyen tönkre.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu