A Ubisoft Toronto a nulláról készül újrateremteni a klasszikus Splinter Cell-formulát, garantáltan next-gen játékmenetet és grafikát ígérve…
Meglepetésre, bár pletykákat már hallhattunk, a Ubisoft zöld utat adott a Splinter Cell remake fejlesztésének. A Ubisoft Toronto által vezetett projekt a semmiből fogja újraalkotni az akció és beszivárgás klasszikusát, a Snowdrop grafikus motort használva – ugyanazt, amit a cég az Avatar: Frontiers of Pandora és a Massive-féle Star Wars projekt esetében is használt -, hogy next-gen játékmenetet és grafikát garantáljon, dinamikus megvilágítással és az árnyékok jó kihasználásával.
A Ubisoft torontói csapata jelenleg új munkatársakat toboroz, hogy nekilássanak a régóta várt projektnek, amelyben Sam Fisher visszatér a videójátékok világába egy olyan címben, amelyben ő maga játssza a főszerepet, első ízben a 2013-as Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist után. A Ubisoft pedig ragaszkodik hozzá, hogy ez egy remake, nem pedig egy remaster, mivel úgy vélik, közel 20 év után ennek a lopakodós klasszikusnak olyan változtatásokra van szüksége, amelyek túlmutatnak a puszta látványon.
Mikor próbálhatjuk ki a Splinter Cell remake-et? Türelmesnek kell lennünk, mivel Matt West producer szerint „még a fejlesztés korai szakaszában van”.
„Arra törekszünk, hogy az első Splinter Cell-játékok szellemisége megmaradjon” – teszi hozzá. Ez magában foglalja a lineáris struktúra megtartását, ahelyett, hogy a nyílt világot választanánk. A hűségre törekvés azonban nem jelenti, hogy ne vezetnének be új funkciókat.
„Új motorunk van, és a konzolok életciklusát kihasználhatjuk, így a technológia egy olyan terület, ahol nem akarunk a múltban ragadni” – mondja a remake technikai vezetője. A Ubisoft azt szeretné, hogy „képesek legyünk prototípusokat készíteni, újítani és új dolgokat kipróbálni”. Mindezt anélkül, hogy megváltoztatnák a játék lelkét, ami nem más, mint hogy megpróbáljuk úgy teljesíteni a feladatunkat, hogy az ellenség ne vegye észre.
„Fontos számunkra, hogy megőrizzük a mesteri játék érzését azáltal, hogy támogatjuk a játékosokat, akik megfigyelik a helyzeteket, elkészítik a tervüket, használják az eszközeiket és kreatív módon túljárnak az ellenség eszén, hogy megbirkózzanak a kihívásokkal” – magyarázza Chris Auty rendező. „Ez a Splinter Cell lényege. Szellemként viselkedni az ellenséggel szemben, akik nem könnyítik meg a dolgunkat.”
A régóta várt remake életre keltésében egy új tehetségekből álló csapat vesz részt, de a Ubisoft olyan veteránokat is segítségül hív, akik már dolgoztak más Splinter Cell-projekteken. Az új munkatársak toborzása azonban még folyamatban van, így sok mindent kell véglegesíteni a következő időkben. „Hosszú idő telt el az eredeti játék óta, sőt az utolsó folytatás óta is, elég hosszú idő ahhoz, hogy kihagyjunk egy egész konzolgenerációt” – mondja.
Mivel a projekt még korai stádiumban van, egyelőre nem osztottak meg screenshotokat vagy előzetest, de a cikk végén találhattok egy friss fejlesztői videó-prezentációt, ami azért már elég meggyőző, és legalábbis sejteti, hogyan is néz majd ki a Splinter Cell remake.
Forrás: YouTube