A BioWare visszatér az alapokhoz, így a Mass Effect hitelesebb technológián futhat.
Ezt azért el is kell rögvest magyaráznunk: a BioWare az első három Mass Effect játékot az Unreal Engine 3 segítségével hozta létre. Ezek után a Mass Effect: Andromeda a házon belül akkoriban szinte mindenhol használt motorra ugrott át, ugyanis a Frostbite-on futott az a felvonás. (És akkor a teljesség kedvéért megemlítjük, hogy a Mass Effect Legendary Edition, az első három rész újrakiadása is UE3-on maradt.) A BioWare-re komoly hatással volt a váltás (a Dragon Age 2 Exalted March nevű kiegjét törölni kellett, ugyanis az első két rész a stúdió saját, Eclipse Engine-jén futott, továbbá a Mass Effect: Andromeda részben emiatt nem volt kiemelkedő).
A stúdió viszont egy kisegítő technikai rendezőt keres, és az álláshirdetésben nyíltan kiemelte az ezt linkelő Mass Effect producer, Brenon Holmes, hogy a BioWare tehetséges programozókat keres… Unreal Engine 4-es és Unreal Engine 5-ös tapasztalattal. Ez pedig abszolút nem lehet véletlen: ha UE4/UE5 ismeretséget várnak el a jelentkezőktől, akkor csak nem fognak mégis a Frostbite-tal vacakolni (de azért az sem használható mindenre…).
Volt (igen, múlt idő!) egy másik álláshirdetés is egy franchiseigazgatói posztra, ahol megemlítették, hogy egy senior mérnöki vezetői posztról van szó, ami a Mass Effect franchise következő részéért lenne felelős, és itt is nyíltan kiemelték, hogy legalább az Unreal Engine 4 ismerete szükséges. Ezzel azért szembe ment az a mondat az állásajánlat elején, hogy „Csapataink a legmodernebb technológiák és eszközök, például a Frostbite engine segítségével hajtják végre az innovációt.”
A VentureBeatnek író Jeff Grubb a Twitteren hozzátette, hogy a Mass Effect új része az Unreal Engine 5-öt használja, és erről a játékért felelős csapat döntött, és ennek így kellene működnie. Úgyhogy ezen a fronton visszatér a BioWare az alapokhoz, ám a Dragon Age 4 esetében nem nagyon bizakodhatunk: a Bloombergnek tudósító Jason Schreier szerint a stúdió továbbra is a Frostbite engine-t használja, de ugye egyjátékos központúsággal készül a játék…
Forrás: PCGamer