Több kísérleti projektbe kezdett a Double Fine

A Tim Schafer nevével fémjelzett Xbox Game Studios csapata a Double Fine lényegében elkészült a Psychonauts 2-vel, így már más dolgokra koncentrálhat a stúdió.

 

A Double Fine Productions régebben egyszerre több játékkal foglalkozott (itt most komoly listát is lehetne írni, de csak néhány példát említünk megjelenési évekkel: Psychonauts, 2005; Brütal Legend, 2009; Stacking, 2011; Broken Age, 2014; Grim Fandango Remastered, 2015; Day of the Tentacle Remastered, 2016; Full Throttle Remastered, 2017), de 2017 óta egyetlen megjelenésük volt, a Rad, amit a Bandai Namco 2019-ben adott ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Nintendo Switch-re és PC-re.

De a Rad is egyfajta kitérő volt Schaferéknek, ugyanis a 2017-es Full Throttle-felújítás után (Schafer régebben a LucasArts egyik vezéralakja volt, így több neves projekt is az ő nevéhez fűződik) majdnem teljes egészében a Psychonauts 2-re kezdtek koncentrálni. Ezt viszont közösségi finanszírozás keretein belül kezdték el; a Microsoft felvásárlása ehhez képest később történt, viszont a Double Fine nem feledkezett meg arról, hogy a játék fejlesztése honnan is indult.

A stúdió a Figen (itt indult a Psychonauts 2 közösségi finanszírozása) azt írta, hogy a játék fejlesztése lényegében lezárult. Innentől már csak finomhangolások és hibajavítások történnek csak, és a Double Fine most több csapatra bomlik, hogy eltérő, számunkra élvezetesnek nevezett projekteken tevékenykedjenek. A Double Fine szeret kísérletezni: minden játék egy lehetőség az új ötletek, vizuális stílusok, érzések vagy játékmenet felfedezésére. A Psychonauts 2-vel esélyük volt a stúdió kezdeteként szolgáló első részhez visszatérni, és átgondolni az alapokat. Hosszú folyamat volt, de úgy látja a Schafer-team, hogy kifizetődő volt, és sikeresen landoltak a játékukkal.

A Microsoft tehát továbbra sem szól bele abba, hogy miképp készítsenek játékokat, így a kreatív hozzáállásuk sem csorbult meg a Phil Spencer-vezénylet belépésével sem. Ez pedig jó, de azért meg lehet kérdezni: a redmondiak miért nem bízták meg Schafer csapatát egy, a Psychonauts 2-höz hasonlóan nagyobb projekt elindításával?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu