A Trónok harca mögött álló író kifejtette, hogy a japán stúdió hogyan húzta be őt az Elden Ring háttértörténetének kialakításába.
George R.R. Martin a blogján írt arról, hogy hosszú idő után hihetetlen módon, de első videojátékán dolgozik. Az író beismerte, hogy ez a szórakoztató műfaj számára nem preferált, de amikor Miyazaki Hidetaka, a FromSoftware vezetője felkereste őt egy ajánlattal, az túl izgalmas volt neki, hogy nemet mondjon rá. (Úgyhogy nem csak a maffiában van ilyen visszautasíthatatlan ajánlat!)
Miyazaki és a FromSoftware csapata egetrengető dolgot művel az állakat leejtő művészetével, írja Martin. Ők kimondták, hogy mit akarnak: egy kis világépítést vártak el az írótól, hogy egy mély, sötét, rezonáló világ szolgáljon az általuk tervezett játék alapjaiként. És Martin bevallotta, hogy ő szeret világalkotó szerepben lenni, és emellett a kitalált történelem írását sem utasítja el.
Martin nem tartja magát játékosnak, de néhány klasszikus játékot ő sem vet meg: a Railroad Tycoon, a Master of Orion, illetve a Romance of the Three Kingdoms neki is jó emlékeket szült (és ezek valóban régebbi franchise-ok, nem épp újabb IP-kről van szó). Hozzátette, hogy az Elden Ringen végzett munkája már több éve elkészült, ezzel pedig megerősítette, hogy a játék számára tényleg a világépítés volt a kiinduló pont, és ebből következett csak a fejlesztés. Leírta még azt is, hogy az Elden Ring szövegeihez, párbeszédéhez semmi köze nem volt, de Martin elképesztőnek tartja a játék kinézetét, úgyhogy elégedett a projekttel…
Úgyhogy a japán stúdió elérte, hogy az író ki tudja engedni a gondolatait, amiből a FromSoftware is profitálhatott, emiatt pedig tényleg egy win-win szituációnak nevezhetnénk a Martin és a japánok közötti együttműködést. Ennek eredményére még egy kicsit várnunk kell, ugyanis az Elden Ring február 25-én fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: VG247