A mostanában sem olyan pozitív hírnévvel bíró kiadó korábban a varázslótanonc történeteit is elgáncsolta.
Kim Salzer régebben dolgozott az Electronic Artsnál. Ha a LinkedInjére pillantunk, olvashatjuk is, hogy az Electronic Arts termékmarketinges igazgatói posztját 2000 és 2003 között töltötte be (aztán az Activisionnél a nemzetközi brandmenedzsmentért felelős alelnöki poszt volt az övé 2004-től 2009-ig). Ebből adódóan komoly rálátása volt a gyakran csak EA-ként rövidített kiadó régebbi kísérleteire. Egyről le is rántotta a leplet a Twitchen látható interjúban.
A Harry Potter franchise-ból egy MMO-t tervezett a Trip Hawkins által alapított cég. Salzer elmondta, hogy a kutatást elvégezték, sőt, már a béta is fel lett építve. Az online és az offline élményeket kombinálták benne, ugyanis a gyerekeknek (hiszen a 2000-es évek elején még hol volt a sokkal sötétebb hangnembe forduló 7. rész, amiből két film, és így két, mondhatni csapnivaló játékadaptáció készült; mindkettőt az Electronic Arts adta ki…) postán küldték volna ki a díjakat, jutalmakat (pl. szalagokat).
Elég komolyan elvégezte a kiadó a házi feladatát, és magabiztos is volt a sikerben, végül mégis a szemetesben végezte a projekt, ugyanis az Electronic Arts változtatásokon esett át akkoriban, és nem tudta, vagy még inkább nem akarta elhinni, hogy a Harry Potter IP-nek hosszabb „polcos” élettartama lett volna 1-2 évnél. Magyarul: a kiadó egyszerűen nem hitt a játékainak hosszabb távú sikereiben (holott a Need For Speed 2000-es évek elején kiadott részei ma is megállják a helyüket…).
De érdemes kiemelni, hogy MMO-t írtunk. Ha 2003-mal számolunk, még az is meg tudta volna előzni a Blizzard ma is futó próbálkozását (kommentár nélkül: World of Warcraft), így az Electronic Arts egy hatalmas ziccert hagyott ki, hiszen a játék modellje lehetővé tette volna a későbbi filmekre építő tartalmi frissítéseket, így akár 2011-ben, a hetedik könyv második filmes részének kiadásakor is talpon tudott volna maradni…
Forrás: PCGamer