A kínai stratégiát fejlesztő Angela Game elutasítja a DMCA-követelést.
Decemberben történt, hogy a Studio Wildcard és a Snail Games (az Ark: Survival Evolved fejlesztője és kiadója) DMCA-követeléssel eltávolítatta a sandbox stratégia műfajú Myth of Empires-t (MoE), mivel szerintük a MoE forráskódja az Arkén alapul. Azt pedig egy ex-Snail alkalmazott lopta el, mielőtt a saját stúdióját lérehozta volna. Az Angela Game mindent elutasított, és az egész a bíróságon kötött ki. A stúdió szerint a Snail Games bizonyítéka (egy előzetes elemzés, amiben mindkét játék száz és száz osztálya, változói és funkciókkal kapcsolatos nevei megegyeznek) befejezetlen és félrevezető, és szerintük a neveket nem védik a szerzői jogok.
A december 9-én benyújtott ellenkövetelés (legyen újra a Steamen a MoE) szerint a játék nem lopott forráskódon alapul, és a Valve digitális boltjáról való eltávolítás az Angela Game-nek kijavíthatatlan károkat okozott és okozhat még. Erre a Snail Games és a Studio Wildcard részletes reakciójában azt írta, hogy az Angela Game szinte semmilyen formában sem tudta bizonyítani mondanivalóját, megerősítve a két cég IP-jének eltulajdonítását: szerintük 2018 novemberében kezdődött az egész, amikor Yang Li Ping, a Snail amerikai cégének anyavállalatának, a Snail Game-nek alkalmazottja hozzáférést kért és kapott is az Ark forráskódjához, és bár felületesen vizsgálva ártalmatlan indokkal tette ezt, titokban lemásolta azt, aztán pár hónap múlva az Angelához szegődött. A stúdió játékában levő 82 fős stáblistából 60-an korábban a Snail Game-nél dolgoztak, és állítólag az Angela Game a DMCA-követelés óta eszeveszetten módosítja a játék forráskódját, hogy eltüntesse a nyomokat…
A Snail válaszában Jeremy Stieglitz (Studio Wildcard társalapító), Jim Shun Tsai (Snail Games USA vezérigazgató), és Bastian Suter (BattlEye vezérigazgató) reakciója is olvasható, részletezve, hogy a Snail és a Studio Wildcard miképp ismerte fel a lopást, amiből következett a két játék elemzése. A MoE Steamről megszerzett exéje sokkolóan hasonlít az Ark: Survival Evolvedéhoz, mondja Stieglitz, és szerinte többszáz header azonosságot találtak, és napról-napra vizsgálják a MoE tartalmát, és így egyre több egyezésre bukkannak. Tsai azt írta, hogy a Studio Wildcard mindent megtett, hogy az Ark forráskódja titkos maradjon, amivel kb. arra utal, hogy az Angela csak lopás útján tudta megszerezni azt, hiszen egy olyan szerveren tárolták azt, amit csak az ehhez feljogosító login hozzáférés révén tudtak csak elérni.
Suter viszont a BattlEye Innovations vezetőjeként (BattlEye anti-cheat technológia: PlayerUnknown’s Battlegrounds, Destiny 2, Rainbow Six Siege, Fortnite…) a PCGamert olvasva döbbent rá az ügyre. Gyorsan belenézett, és azonnal meggyőző bizonyítékot talált a MoE forráskód-lopására, ugyanis annak exéje sok egyedi BattlEye integrációs kódsorral rendelkezik. Ezek az Arkban is ott vannak, és bár vannak kisebb módosítások, de ezek többnyire csak a BattlEye nevet cserélik le BatEye-ra. A kód egyedi játékonként, és a MoE-ban való felbukkanás ugyanazt a formátumot, nagybetűzést és elírásokat tartalmazza, ami az Arkos integrációban volt, és szerinte ez kellő bizonyíték arra, hogy az Ark: Survival Evolved forráskódját ellopta az Angela Game terméke. Ezt Stieglitznek is elárulta, aki pedig neki felfedte, hogy a Studio Wildcard milyen BattlEye-nyomokat talált a MoE-ban.
A Dropboxon található dokumentumban azt olvashatjuk, hogy a Snail és a Wildcard el szeretné tiltani az Angela Game játékát a Steamről. A két cég azt is követeli, hogy egy független, harmadik fél is megvizsgálja a két játék forráskódját, plusz a MoE forráskódját és egyéb dokumentációit is szeretnék archiválni. De ha ilyen súlyos bizonyítékok bukkannak fel, akkor mi értelme küzdeni mint disznó a jégen?
Forrás: PCGamer