Ready or Not: nem a tervezett iskolai lövöldözéses pálya miatt szakított a stúdió a kiadóval

A Void Interactive nem a már írásban is hajmeresztőnek tűnő pálya miatt szakított a Team17-nel.

 

December 20-án közölte a Void a Twitteren, hogy a közeljövőben játszódó, összeomlás előtt álló, korrupt Amerikában játszódó Ready or Notot nem a Team17 fogja kiadni. A Rainbow Six és a SWAT sorozat játékmenetéből is kölcsönző játékban kemény konfrontációk és veszélyesebb helyzetek várnak ránk; a korai hozzáférésben (Early Access) már december 17-e óta elérhető amúgy a játék.

Indoklás a szakítás mögött nem volt, de az időzítés gyanús lehet: a játék subredditjén volt egy kérdés arról, hogy lesz-e benne egy iskolai lövöldözős küldetés, amire a Void egyik fejlesztője úgy válaszolt, hogy „fogadhatsz is rá, hogy lesz”. Ez a válasz törölve lett, de az internet ezúttal sem felejtett. A stúdió viszont nem hagyta ennyiben, és publikált egy közleményt is, amit lefordítva közlünk:

„Nincs könnyű módja annak, hogy ezt a kérdést úgy kezeljük, hogy ne váltsunk ki erős érzelmi reakciókat egyik vagy másik csoportból, de mi mindent megteszünk. Azzal szeretnémk kezdeni, hogy megemlítünk egy idézetet az eredeti vállalati dokumentációnkból, amelyben mindig is hittünk, és továbbra is hiszünk, és amelyet mindenki ismer, aki üzletet kötött a vállalatunkkal: „A Void Interactive egyértelműen elkötelezte magát amellett, hogy magas minőségű, hatásos tartalmat szolgáltasson, amitől más mainstream szoftverfejlesztők a kulturális konvenciók és normák miatt esetleg visszariadnak. A Void Interactive-nál nagyra értékeljük ügyfeleink és partnereink hangját, és bár ez nem fogja diktálni az irányunkat, hagyjuk, hogy okosan befolyásolja azt, amit teszünk. A játék alapvetően a világ minden táján elkötelezett rendfenntartók munkája előtt tiszteleg, és semmiképpen sem kívánja dicsőíteni a gyáva bűnözői cselekedeteket.”

Elkötelezettek vagyunk a hitelesség és a realizmus olyan szintjének előmozdítása mellett a Ready or Not című, nehéz témát magában hordozó videojátékunkban. Megértjük, hogy ez bizonyos felelősséget követel meg a rajongóinkkal és a közösségünkkel szemben, de azokkal szemben is, akikre a traumatikus események hatására a bűnüldözés túl gyakran reagál. Nyugodt lehetsz, célunk, hogy a Ready or Not minden tartalmát a megfelelő súllyal és tisztelettel kezeljük. A közelmúltban emlékeztetnünk kellett a csapat egyes tagjait, hogy most és folyamatosan is óvatosan kell beszélnünk erről az anyagról.

Az „Iskola” nem csak a Ready or Not történetének, hanem világszerte több ezer ember történetének is része. Ez azoknak a története, akik túl korán haltak meg egy őrült fegyveres keze által, a család és a barátok története, akik egy olyan telefonhívásra várnak, amely talán soha nem érkezik meg, az elsősegélynyújtók története, akik mindent megtesznek, csakhogy ez nem elég. Ez egy olyan kényelmetlen valóságot mutat be, amely túlságosan is mindennapossá vált, és reméljük, hogy egy kicsit mi is hozzájárulhatunk ahhoz, hogy tisztelegjünk azok előtt, akiket ezek a valós tragédiák érintettek, egy olyan ábrázolással, amely nem bagatellizálja el a tapasztalataikat. Továbbra is követni fogjuk a víziónkat, továbbra is figyelni fogunk, és továbbra is minden nap dolgozunk a Ready or Not-on. Köszönjük,” írja a stúdió.

Ez az iskolai lövöldözős pálya amúgy még nem is létezik, és ha be is következik, szinte 100%, hogy ebben megakadályozóként, nem pedig elkövetőként vesz majd részt karakterünk. Egy harmadik tweetben pedig még kiemelte a Void, hogy a Ready or Not elképzelése továbbra is egy hardcore, interaktív taktikai lövöldözős játék, amit amúgy eddig egész jó fogadtatás várt: a Steamen a 8300 értékelés túlnyomó többsége pozitív.

Viszont itt is eléggé megosztó a szituáció, de talán nem annyira mint a Six Days in Fallujah esetében…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here sincs 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu