Miyazaki Hidetaka, a FromSoftware elnöke és az Elden Ring rendezője kifejtette azt is, hogy ő miért nem fog játszani a saját játékával…
Miyazakit az EDGE magazin interjúvolta meg, és ebből idézett a WCCFTech. Így megtudtuk, hogy több indoka is van a gyűrűk hiányának, holott a játék címben nyíltan ott van a gyűrű szó angolul (Ring). Az egyik indok az, hogy a korábbi FromSoftware-játékokban (főképp a Dark Souls-sorozatban) a gyűrűk jelen voltak felszerelésként, de ezúttal inkább a talizmánok töltik be ezt a szerepet, mert így a japán stúdió máshogy közelíthette meg az ügyet, és nagyobb változatosságot is meg tudott valósítani a dizájnban.
A második indok: a gyűrűk léteznek a játékban (az ujjakra tehető tárgyakról van itt szó), de most inkább egyedi tárgyakról beszélhetünk, amik az egyedi karaktereseményekhez és a történethez kötődnek. Egy különleges pozíciót akart a FromSoftware nekik az Elden Ring világában, miközben dizájn tekintetében is igyekeztek a talizmánoktól valami eltérőt csinálni velük.
Aztán arról is beszélt, hogy valószínűleg nem fog az Elden Ringgel játszani, hiszen ezt ő maga teremtette meg, és ez neki egyfajta személyes szabálynak felel meg, mert neki nem lennének ott az ismeretlenség tényezői, amit egy másik játékos átélne. Így nem érződne valódinak az élmény, de ha esetleg mégis leülne vele, akkor közel lenne az általa ideálisnak elképzelt játékhoz. Nem úgy közelíti meg, hog ez az a nyílt világú típusú játék, amit csinálni akar, hanem ez a nyílt világ magához veszi az ideális élményt, amit Miyazaki el akart érni. Erre adott pár példát is: ha felfedezné a világot, akkor szeretné, ha lenne egy valódi térkép. Ha meglát valamit, akkor el szeretne oda jutni, és felfedezné ezt a helyszínt. Harcolna egy sárkánnyal egy nagy arénában, ilyesmi. Egyszerű dolgok ezek, de szerinte az Elden Ring sok, imént említett dolgot meg tud neki valósítani, így az ideális játékához eléggé közel levő terméknek tekinti azt Miyazaki.
Az ismeretlen felfedezésének örömével levő világot akart a japán stúdió teremteni. Erre komolyan törekedett a FromSoftware, és sok rejtélyes helyzetet készítettek, ahol a játékosok ezekről hallhatnak, vagy olvashatnak, így elmehetnek (inspiráció miatt), hogy körülszaglásszák az ügyet. Miyazaki szerint a játék alkotása során a változatosságra törekedtek, és úgy látja, hogy ezt megvalósították. A lóháton való harcokat nem fogják a játékosokra kényszerteni, hanem mindössze egy lehetséges stratégia lesz.
Az Elden Ring február 25-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech