Egy Ubisoft-felhasználót ért ez a kellemetlen meglepetés, miután hosszabb szünetet tartott.
Újabb rémtörténet a videójátékok világából: egy Ubisoft Connect-felhasználó 6 hónap inaktivitás után elvesztette a fiókját, aminek következtében az összes játéka törlődött a platformon.
Tor, a norvég gamer a PCWorldön osztotta meg történetét, hogy egyrészt panaszkodjon az Ubisoft politikájára, másrészt pedig figyelmeztesse a többi felhasználót. Tor rendszeresen játszott olyan címeket, mint a Rainbow Six Siege és az Assassin’s Creed részek, de úgy döntött, hogy szünetet tart a játékban, és eladja a PC-jét. 2021 nyarán vissza akart térni a játékokhoz, csakhogy a vállalat felfüggesztette a fiókját, mert hosszú ideig nem volt aktív.
Miután erről értesült, Tor talált egy e-mailt, amelyet a cég küldött (és amely a Spam mappában landolt), amelyben figyelmeztették, hogy fiókját bezárják, ha a következő 30 napon belül nem jelentkezik be. Most pedig, hogy a deaktiválás megtörtént, az Ubisoft közölte a játékossal, hogy semmilyen módon nem tudja visszaszerezni. Mondanom sem kell, hogy a többi platform, amelyen a Tor regisztrálva volt, nem tett semmi ilyesmit.
A Ubisoft az adatvédelmi előírások betartása érdekében írja elő ezeket az irányelveket
Sajnos a helyzetet a cég felhasználási feltételei is lefedik, amelyek szerint a fiókot „értesítésre le lehet zárni, ha a fiókja több mint hat hónapja aktív”. A Tor-ügyet követően a vállalat az általános adatvédelmi rendelet követelményeire hivatkozva védekezett: „A fiókok törlési folyamatát az általános adatvédelmi rendelet követelményeinek megfelelően hajtottuk végre (az adatmegőrzési időszak korlátozására vonatkozó 5. cikk (1) bekezdésének e) pontja). Irányelveink összhangban vannak a jogi követelményekkel és az iparági szabványokkal. Ez az intézkedés egyben a játékosaink csalás elleni védelmét is szolgálja.”
Ennek ellenére a cég felülvizsgálta a Torral hozott döntést a fiókbezárásra vonatkozó követelmények megsértése miatt. Az érintett játékost végül visszaállították, bár ez a helyzet egyben emlékeztetőül is szolgál arra, hogy rendszeresen be kell jelentkezni az Ubisoft Connectbe, hogy elkerüljük, hogy a cég törölje a játékainkat…
Forrás: PCWorld