A modder videón mutatta meg az első Tomb Raider néhány részletét, az OpenLara nevű projekt segítségével.
Bár Game Boy Colorra már létezik 2D-s változat, Game Boy Advance-on még sosem láttuk futni az eredeti Tomb Raidert, ám most valakinek sikerült ez a bravúr. Az OpenLara nevű nyílt forráskódú projekt segítségével egy modder elkészítette a portot, és videón osztotta meg, hogy bemutassa, a 3D-s grafika megfelelően működik a Nintendo kézi számítógépén.
A játék 20 FPS sebességgel fut, és 3 küldetést tartalmaz
Az OpenLara XProger-nek köszönhetően érhető el, aki 2017 óta dolgozik a projekten. A moddert arra ösztönözték, hogy saját alkotásokat készítsen az OpenLarával, és olyan platformokon mutassa be eredményeit, mint a Nintendo Switch, az Xbox One és a mobileszközök. Sikerült elérnie azt is, hogy a játék osztott képernyőn is működjön, ahogy azt egy másik videóban bemutatta.
A Game Boy Advance nyilvánvalóan nem a 3D-s grafikát tartotta szem előtt, ami érdekesebbé teszi ezt a munkát, mint a többi projektet. XProger megemlítette, hogy sikerült a tutorialt és három Tomb Raider kalandot is működésre bírnia. A port közel 20 FPS-sel fut, és tartalmazza az eredeti zenét és hangokat.
„A motort teljesen felülírtuk, hogy támogassa a régebbi platformokat, ahol nincs FPU (lebegőpontos egység), sőt egész CPU-kat is felosztották” – említette Xproger, amikor arról kérdezték, hogyan sikerült a játékot Game Boy Advance kazettára tenni. „Szoftveres raszterizálást és ARM (Advance RISC Machine) assemblyn végzett mátrix matematikát használ.”
2018-ban a Tomb Raider bekerült a Video Game Hall of Fame-be, a legújabb rész, a Shadow of the Tomb Raider pedig PS5-re kapott frissítést 4K felbontással és 60 FPS-sel. A franchise következő része már fejlesztés alatt áll, és a régi Larát igyekszik majd egyesíteni a 2013-ban debütált új verzióval.