A körökre osztott taktikai játékok aranykorát akarja elhozni az XCOM 2 művészeti rendezője

Greg Foertsch, aki anno az eléggé sikeres XCOM 2-nek volt a művészeti vezetője, egy saját stúdióval szeretné megvalósítani a műfajban a kánaánt.

 

A Bit Reactor Foertsch új stúdiója, ahol társalapítóként a kezdetek óta ott van. A Firaxisnál dolgozott korábban; az imént említett XCOM-on kívül a Civilization sorozat révén is ismerhetjük ezt a stúdiót. Az új csapat körökre osztott taktikai játékokat fog fejleszteni. Erről a műfajról Foertsch nem gondolkodik optimistán: szerinte ezt a stílust a játékipar majdhogynem maga mögött hagyta az utóbbi évek folyamán.

Foertsch a Gamesindustry-nak azt nyilatkozta, hogy az új technológiai generációban mindegyik játékműfaj új koncepciókkal próbálkozik, és ebből tisztán látható szerinte, hogy a körökre osztott taktikai játékok felett elsiklottak, és ebből fakadóan jelentős tér van annak innovatív evolúciójára. Hozzátette, hogy egy eléggé csapatorientált kultúrával rendelkeznek, és már most egy tehetséges, tapasztalt, elszánt fejlesztőbanda összeállt alatta.

Gazdag történetmesélést, immerzív előadásmódot, illetve kőkemény játékmechanikákat ígért Foertsch, mert szerinte ezekkel a műfajnak végre ideje lesz a csillogásra, és emiatt véli úgy, hogy a körökre osztott játékok számára egy aranykor jő el. Már készül is valami náluk, de még nincsen bejelentve, hogy pontosan mi ez (nem is közölnek róla részleteket), de Foertsch nyilatkozatából ki lehet találni, hogy kicsit mainstreamebb megközelítéssel terveznek.

Többféleképpen elő lehet adni egy történetet (vagy információt nyújtani a játékosnak) anélkül, hogy egy tonna szöveget kellene a játékos képébe hányni. Erre törekszik Foertsch is, és ezt akarja a Bit Reactorral elhozni a műfajba, hogy elmosódjon a határvonal egy akciójáték, illetve egy stratégiai játék között. A stratégiai játékok műfaját képlékenynek tekinti. Például a Mario + Rabbids Kingdom Battle és a Gears Tactics felszínesen vizsgálva eltérőnek tűnik, alatta mégis ugyanaz a DNS található mindkettőben.

Szerinte, ha jó sztori és immerzió van a főszerepben, akkor meg lehet találni a módját arra, hogy egy remek játék, és nem csak egy stratégiai játék szülessen. Sok sikert neki.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu