Greg Foertsch, aki anno az eléggé sikeres XCOM 2-nek volt a művészeti vezetője, egy saját stúdióval szeretné megvalósítani a műfajban a kánaánt.
A Bit Reactor Foertsch új stúdiója, ahol társalapítóként a kezdetek óta ott van. A Firaxisnál dolgozott korábban; az imént említett XCOM-on kívül a Civilization sorozat révén is ismerhetjük ezt a stúdiót. Az új csapat körökre osztott taktikai játékokat fog fejleszteni. Erről a műfajról Foertsch nem gondolkodik optimistán: szerinte ezt a stílust a játékipar majdhogynem maga mögött hagyta az utóbbi évek folyamán.
Foertsch a Gamesindustry-nak azt nyilatkozta, hogy az új technológiai generációban mindegyik játékműfaj új koncepciókkal próbálkozik, és ebből tisztán látható szerinte, hogy a körökre osztott taktikai játékok felett elsiklottak, és ebből fakadóan jelentős tér van annak innovatív evolúciójára. Hozzátette, hogy egy eléggé csapatorientált kultúrával rendelkeznek, és már most egy tehetséges, tapasztalt, elszánt fejlesztőbanda összeállt alatta.
Gazdag történetmesélést, immerzív előadásmódot, illetve kőkemény játékmechanikákat ígért Foertsch, mert szerinte ezekkel a műfajnak végre ideje lesz a csillogásra, és emiatt véli úgy, hogy a körökre osztott játékok számára egy aranykor jő el. Már készül is valami náluk, de még nincsen bejelentve, hogy pontosan mi ez (nem is közölnek róla részleteket), de Foertsch nyilatkozatából ki lehet találni, hogy kicsit mainstreamebb megközelítéssel terveznek.
Többféleképpen elő lehet adni egy történetet (vagy információt nyújtani a játékosnak) anélkül, hogy egy tonna szöveget kellene a játékos képébe hányni. Erre törekszik Foertsch is, és ezt akarja a Bit Reactorral elhozni a műfajba, hogy elmosódjon a határvonal egy akciójáték, illetve egy stratégiai játék között. A stratégiai játékok műfaját képlékenynek tekinti. Például a Mario + Rabbids Kingdom Battle és a Gears Tactics felszínesen vizsgálva eltérőnek tűnik, alatta mégis ugyanaz a DNS található mindkettőben.
Szerinte, ha jó sztori és immerzió van a főszerepben, akkor meg lehet találni a módját arra, hogy egy remek játék, és nem csak egy stratégiai játék szülessen. Sok sikert neki.
Forrás: PCGamer