Az Activision Blizzard, a Call of Duty és a Diablo kiadója több nagy céget is megkeresett, de végül az Xbox-szal való kiegyezés bizonyult a legjobb megoldásnak.
Apránként egyre több részletet tudunk meg a videójátékok történetének legnagyobb tranzakciójáról: az Activision Blizzard Microsoft általi felvásárlásáról. Az ilyen műveletek azonban nem egy nap gyümölcsei, és nem mentesülnek a külső szereplőktől sem. Így a Bloomberg tegnap belemerült az ügylet részleteibe, biztosítva arról, hogy a Call of Duty kiadója hogyan vette fel a kapcsolatot a Redmond-iak mellett a Meta Platforms Inc-vel – a Facebook anyavállalatával – és egy másik nagyvállalattal, végső soron eredménytelenül.
A hírügynökség forrásai szerint Bobby Kotick és az Activision Blizzard igazgatótanácsa nem hajolt meg azonnal a Microsoft előtt…
…és több ajánlattevő érdeklődését is keresték, de a kezdeti kapcsolatfelvételeknél több nem valósult meg.
A Bloomberg értesülései alapján az Activision Blizzard kételyeit felismerve a Microsoft megváltoztatta a Call of Duty, Warcraft és Diablo kiadójával szembeni álláspontját, és közölte, hogy szívesen folytatja az üzletet a fejlesztővel. Így a King-tulajdonosok újra leültek a redmondi óriáscéggel, és elindították az egész folyamatot, hogy zöld utat kapjon az üzlet.
Phil Spencer elengedhetetlen volt az üzlethez
A Bloomberg kiadvány több bekezdésnyi szöveget is szentel annak, hogy Phil Spencert, mint a tranzakció fő mozgatórugóját méltassa. Így állítja, hogy a Microsoft Gaming vezetője volt az, aki Bobby Kotick mellett a tárgyalásokat vezette, Satya Nadella pedig háttérbe szorult.
A Microsoftot nemrég egy másik nagy játékipari üzlet, a Zynga 12,7 milliárd dolláros felvásárlása miatt is megkeresték a Take-Two Interactive részéről. A Bloomberg szerint a redmondi vállalatot megkörnyékezték az üzlet iránt érdeklődő felek, de ebben az esetben nem jártak sok sikerrel.
Forrás: Bloomberg