Menu

Az Activision Blizzard belső botrányai vezettek annak eladásához!

De először nem a Microsofttal tervezett Bobby Kotick (aki nagy eséllyel ki lesz penderítve, mire lezárul a felvásárlási folyamat); róla pedig kiderült, hogy több weboldal felvásárlását is fontolgatta.

 

Elég erősen kezdte az évet a Microsoft, amikor több mint kétezer milliárd forintos ajánlatot tett az Activision Blizzardra, ami mostanában a botrányai miatt fordult csak meg a hírekben. Ezek után nem olyan meglepő, hogy a Bloomberg arról írt, hogy a botrányok indították el az eladási tárgyalásokat, de több jelöltet is felkeresett Kotick.

Az első jelölt nem a Microsoft volt, hanem a tavaly ősszel Facebookról Metára átnevezett Mark Zuckerberg-cég, csakhogy ők nem éltek az ajánlattal. Így végül a redmondiak lettek a kiszemeltek, és az Activision Blizzard az ünnepek alatt le is tárgyalta az üzletet, így a nemrég látott Phil Spencer-interjú, ahol nem akart ujjal mutogatni a cég vezetőségére, máris több értelmet nyert, hiszen ott már lényegében az alkalmazottjairól volt szó…

Az Xbox-vezér Kotickkal együtt felbukkant egy CNBC-interjúban. Itt Spencer kimondta, hogy három milliárd játékos van a világon, az alkotók bárhonnan felbukkanhatnak, és a Microsoft mindig is megosztja a stratégiáját a partnereivel a visszajelzések miatt. Szerinte jó kapcsolatuk volt az Activision Blizzarddal a redmondiak irányzatáról, de úgy látja, hogy a megállapodás gyorsan megvalósult. Az év végét látta megfelelő időpontnak, hogy mind a két cég erőforrásokkal és kapacitásokkal bővítsen. Ezzel amúgy a Microsoft a mobilos piacon is aranybányába nyúlt, hiszen 2015 végén a Candy Crush-t megteremtő King is Kotickéké lett…

Spencer szerint a mobilos piac eléggé kompetitív a játékiparban. A legnagyobb videojátékos platformoknak a mobilokat lehet tekinteni (Android, iOS felülettől függetlenül), és ezt két cég, az Apple és a Google kezeli. A Microsoft viszont a tartalmakat és az intellektuális tulajdonokat összehozza, hogy a terjesztési kapacitásuk hiányát így pótolhassák. Úgy látja, hogy ezzel lehetőségük van ezeken a platformokon is felvenni a versenyt.

Mindenkitől látható mobilos játék az Electronic Artstól kezdve a Take-Two-n át a kisebb csapatoktól származó indie projektekig, amik képesek nemzetközi szintre törni (és nem csak konzolokon és PC-n tudják ezt megvalósítani). Spencer ezért tekinti a mobilos piacot egy eléggé élénk területnek, ami nem is csoda, hiszen ott könnyen fel lehet jutni például a Google Play Store-ra (de pl. az Epic Games nem kedvelte a 30%-os mikrotranzakciós haszonkulcsot, ugyanez az Apple ellen is szól).

Nem biztos, hogy Xbox-exkluzív lesz a Call of Duty, ugyanis a felvásárlásra az amerikai szabályzók nagy eséllyel így bólinthatnak rá. Akármi is lesz, a Wall Street Journal arról ír, hogy Kotick pénzzel akarta volna betömni a kiadót kritizáló publikációkat, azaz fel szerette volna vásárolni például a Kotakut és a PC Gamert, hogy ismét pozitív fényben legyen az Activision Blizzard feltüntetve. Ezt az Activision szóvivője megcáfolta, a G/O Media (a Kotaku tulajdonosa) nem akart nyilatkozni, míg a PC Gamer nem reagált. Azaz a jelenleg még a vezérigazgatói székben ülő Kotick pénzzel akarta volna megoldani a problémát…

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, VGC

Spread the love

theGeek TV

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu