Beyond A Steel Sky: miképp vették komolyan a fejlesztők a témákat? [VIDEO]

A Microids által kiadott Revolution Software-játék új fejlesztői naplója a Beyond A Steel Sky témáit boncolgatja.

 

A Beneath A Steel Sky folytatása (amit Charles Cecil, a Broken Sword-sorozat alkotója, illetve a Watchmen-képregények művésze, Dave Gibbons keltett életre) konzolokon (PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) is elérhető, és Cecil, a Revolution Software vezérigazgatój, továbbá a Beyond a Steel Sky rendezője örül annak, hogy a Microids segítségével megvalósult a PC-ről való kiugrás, ugyanis pozitív és szenvedélyes rajongóik vannak, akik pozitív visszajelzéssel éltek az új verziókról (továbbá a bolti kiadás kiterjedt tartalmairól). Szerinte mindig örömmel tölti el, amikor új játékosok élik át a háttérsztorit, és remek extra infót adni nekik az óvatosan megfontolt témákról a fejlesztői napló kapcsán.

Cecil szerint érdekes volt egy olyan elképzelést kialakítani, ami a társadalommal foglalkozna, miután a mesterséges intelligencia a tőle telhető módon a legjobban kialakítja a boldogság és a jólét érzését: hova fejlődne innen a társadalom? Cecil Maslow, egy amerikai pszichológus munkásságát vette alapul: ő az 1940-es években egy szükségletpiramist hozott létre (alapvető emberi szükségletek, pszichológiai, majd önkiteljesüléshez szükséges dolgok), amin felfelé haladva egyre boldogabbak az emberek. A játékban ezt a szerepet a Tanács (The Council) tölti be öt minisztériumával (a sokaság, a kényelem, a biztonság, az aspiráció, és a jólét). De mi van akkor, ha minden beteljesül Ez az egyik téma. Will Durant egyik idézete jutott az eszébe: minden társadalom sztoikusan kezd, és epikureusan végződik, azaz a dekadencia miatt pusztul végül el.

A másik téma az aspiráció, ami negatív és pozitív is lehet. Személyes nézetből hajthat minket, hogy addig lehetetlen dolgokat valósítsunk meg, és ezzel versenyképesek lehetünk, de így akár ki is iktathatjuk a többieket. Ez a Qdoson keresztül bukkan fel a játékban: a pénznem úgy bukkan fel nálunk, ha a mesterséges intelligencia által a társadalomnak hasznos cselekedeteket hajtunk végre, viszont a baj ott van, hogy maga az MI nem biztos, hogy az ezzel kapcsolatos döntésre a legjobb lenne.

A hackelés nem csak a játékmenetben bukkan fel mechanizmusként, hanem témaként is felbukkan. Lehetőségünk van a feltört eszközökbe betekintést nyerni, amivel a körülöttünk levő világ logikáját módosíthatjuk, így váratlan dolgok történnek. A többieknek ez szokatlan lesz, mert ők vakon hisznek a mesterséges intelligenciában. Cecil még hozzátette, hogy ez egy videojátékos sztori, és a játékosoknak kell döntenie arról, hogy napjaink társadalmához bármelyik témakör kötődik-e.

A Beyond A Steel Sky november vége óta érhető el amúgy a konzolokon.

Forrás: JVL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu