A Netflix optimistának látja az előfizetési modell jövőjét

A Microsoft-Activision Blizzard megállapodás miatt Greg Peters, a Netflix vezető termékigazgatója pozitívan áll hozzá az előfizetéses modellhez (amit ugye ők is képviselnek).

 

Peters a Netflix negyedéves üzleti jelentése során azt mondt, hogy izgalmas látni az aktivitást (az Activision Blizzard felvásárlására gondolt), és ezzel a Microsoft mondhatni támogatja azt az alapvető elképzelést, miszerint az előfizetéses megoldás révén a játékosok a játékokkal és a játékélményekkel remekül egymáshoz tudnak kapcsolódni. A Microsoft számára valóban a Game Pass terjeszkedése miatt volt fontos 2018 óta az a rengeteg felvásárlás, és Phil Spencer, az Xbox-vezér már ki is hangsúlyozta, hogy mihamarabb sok Activision Blizzard-játékkal bővítenék a szolgáltatásukat.

Natya Sadella, a Microsoft vezérigazgatója pedig még 2017 októberében nyíltan kimondta, hogy a Game Pass a Netflix mintáján alapul. Videojátékos szempontból szerinte a legnagyobb változás az Xbox Live hálózat körüli élénkség volt az azt megelőző pár évben, és akkor már például a Minecraft is futott a mobilokon. Ha megvan a hálózat, sok eltérő lehetőség bukkan fel, és a Game Pass jó rajtot vett. Az volt a cél, hogy mondhatni a videojátékos Netflix alakuljon ki, és így a játékosok bármelyik készülékükön bevethetik ezt az előfizetést. (Az út még hosszú: míg a Netflix 222 millió előfizetővel bír, a Game Pass még csak 25-nél tart.)

A Netflix 2021 végén lépett be a játékokba. Felvásárolták a Night School Studiót (az Oxenfree fejlesztőit), és főleg mobilos játékokat kínálnak az előfizetés révén. Peters viszont kiemelte, hogy ők nyitottak a nagyobb, sokak által ismert videojátékos IP-k licenszelésére és hozzáférésére, és ez szerinte az év folyamán be is fog indulni. De eközben hosszú távú, több évre kiható lehetőséget lát abban, hogy (mialatt tesztelni is kellene) a franchise-ok, nagyobb címek valóban interaktív élményeket kapjanak. Nyitottak, és sok dologgal kísérletezni fognak, de hosszabb távon valóban az a központ, hogy univerzumokhoz, karakterekhez és történetekhez kapcsolódó tulajdonokat teremtsenek, hogy azok értéke a rajongóknak még inkább növekedni tudjon.

Reed Hastings, a Netflix alapító-vezérigazgatója pedig azt mondta, hogy eleinte a mobilos játékokra koncentrálnak, mivel piacvezető, és a legjobb producerek közül sokan náluk dolgoznak (2/10 arány), ezért fel kellett tenni, hogy mi a következő kérdés. El fogják találni a következő témát, és nem csak azért, hogy egy sajtóközleményben ott virítson, hanem a kategóriában a legjobbat kell nyújtaniuk, mert így tudnak örömet szerezni az előfietőknek.

Szóval a Netflix esetében is érdemes felkészülni a stúdiófelvásárlósdira.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu