A Microsoft-Activision Blizzard megállapodás miatt Greg Peters, a Netflix vezető termékigazgatója pozitívan áll hozzá az előfizetéses modellhez (amit ugye ők is képviselnek).
Peters a Netflix negyedéves üzleti jelentése során azt mondt, hogy izgalmas látni az aktivitást (az Activision Blizzard felvásárlására gondolt), és ezzel a Microsoft mondhatni támogatja azt az alapvető elképzelést, miszerint az előfizetéses megoldás révén a játékosok a játékokkal és a játékélményekkel remekül egymáshoz tudnak kapcsolódni. A Microsoft számára valóban a Game Pass terjeszkedése miatt volt fontos 2018 óta az a rengeteg felvásárlás, és Phil Spencer, az Xbox-vezér már ki is hangsúlyozta, hogy mihamarabb sok Activision Blizzard-játékkal bővítenék a szolgáltatásukat.
Natya Sadella, a Microsoft vezérigazgatója pedig még 2017 októberében nyíltan kimondta, hogy a Game Pass a Netflix mintáján alapul. Videojátékos szempontból szerinte a legnagyobb változás az Xbox Live hálózat körüli élénkség volt az azt megelőző pár évben, és akkor már például a Minecraft is futott a mobilokon. Ha megvan a hálózat, sok eltérő lehetőség bukkan fel, és a Game Pass jó rajtot vett. Az volt a cél, hogy mondhatni a videojátékos Netflix alakuljon ki, és így a játékosok bármelyik készülékükön bevethetik ezt az előfizetést. (Az út még hosszú: míg a Netflix 222 millió előfizetővel bír, a Game Pass még csak 25-nél tart.)
A Netflix 2021 végén lépett be a játékokba. Felvásárolták a Night School Studiót (az Oxenfree fejlesztőit), és főleg mobilos játékokat kínálnak az előfizetés révén. Peters viszont kiemelte, hogy ők nyitottak a nagyobb, sokak által ismert videojátékos IP-k licenszelésére és hozzáférésére, és ez szerinte az év folyamán be is fog indulni. De eközben hosszú távú, több évre kiható lehetőséget lát abban, hogy (mialatt tesztelni is kellene) a franchise-ok, nagyobb címek valóban interaktív élményeket kapjanak. Nyitottak, és sok dologgal kísérletezni fognak, de hosszabb távon valóban az a központ, hogy univerzumokhoz, karakterekhez és történetekhez kapcsolódó tulajdonokat teremtsenek, hogy azok értéke a rajongóknak még inkább növekedni tudjon.
Reed Hastings, a Netflix alapító-vezérigazgatója pedig azt mondta, hogy eleinte a mobilos játékokra koncentrálnak, mivel piacvezető, és a legjobb producerek közül sokan náluk dolgoznak (2/10 arány), ezért fel kellett tenni, hogy mi a következő kérdés. El fogják találni a következő témát, és nem csak azért, hogy egy sajtóközleményben ott virítson, hanem a kategóriában a legjobbat kell nyújtaniuk, mert így tudnak örömet szerezni az előfietőknek.
Szóval a Netflix esetében is érdemes felkészülni a stúdiófelvásárlósdira.
Forrás: WCCFTech