A Facebook igyekszik egyértelműbbé tenni új ambícióit a metaversumért folytatott harcban
Bár várható volt, a felhasználók nem sokáig támadták az Oculus Meta Questre való átnevezését, amelyet ma tett hivatalossá a Twitteren a virtuális valóság eszközöket gyártó cég. A névváltoztatással a Facebook néhány hónappal ezelőtt elindított márkaváltásához kívánnak igazodni, azzal a céllal, hogy hangsúlyozzák a vállalat elkötelezettségét az úgynevezett metaversum iránt.
„Megértjük, hogy közösségünknek hiányozni fog az Oculus név, de a változást nem kell mindig rossz dolognak tekinteni. Reméljük, hogy az új névvel egyértelműbbé válnak a metaversum építéséhez való hozzájárulással kapcsolatos törekvéseink” – írták a Twitteren, válaszul az új márkanévvel kapcsolatos egyik első kritikára. Ennek ellenére a cég követői körében a panaszok nem szűntek meg a különböző érvekkel.
New Name. Same Mission. pic.twitter.com/USJafAPEdW
— Meta Quest (@MetaQuestVR) January 26, 2022
Ilyen például Slade Watkins, aki úgy látja, hogy ez a változás tönkreteszi a márka több éves pozicionálását, csak azért, hogy egy olyan céghez kapcsolják, amelyet generációjának nagy része utál. „Hogyan lehet megszabadulni az Oculustól? Tökéletesen leírja a terméket, és azonnal felismerhető!” – kiált fel Gil #88Forever.
A Meta Quest gyenge fogadtatása ellenére nem úgy tűnik, hogy a Facebook hajlandó visszalépni a márkanévváltástól, és visszavenni az Oculus VR aláírást, amelyet nyolc évvel ezelőtt egy közel 2 milliárd dolláros üzlet keretében vásároltak meg.
A virtuális valóság a Facebook-tulajdonosok egyik nagy tétje a metaversumuknak, és ezen az úton 2020-ban átvették a gyeplőt a The Order alkotóitól: 1886. Néhány nappal ezelőtt a sajtóban arról is beszámoltak, hogy még a Microsofttal kötött üzlet hivatalossá válása előtt felvették a kapcsolatot az Activision Blizzard esetleges felvásárlásával kapcsolatban. A Sony hamarosan piacra dobja a PlayStation VR 2-t.
Forrás: eldebate