A VGC-nek nyilatkozó felhasználók szerint az Elden Ring hálózati kód infrastruktúrája is okozhat problémákat.
Már több mint egy hete, hogy a From Software több játékában is letiltották az online funkciókat. Mint azt ugyanez a cég a közösségi oldalakon keresztül bejelentette, olyan biztonsági rést észleltek, amely lehetővé tette, hogy hackerek bejussanak a Dark Souls játékaiba: Remastered, a Dark Souls 2 és a Dark Souls 3 címekbe. Úgy tűnik azonban, hogy ez egy olyan probléma, amit a fejlesztő játékaival már egy ideje húzódik, mivel nem ez az első alkalom, hogy a játékosok panaszkodtak a sebezhetőségekre.
A VGC így magyarázza ezt egy jelentésen keresztül, amelyben összegyűjti a felhasználók nyilatkozatait, köztük az egyik játékosét, aki az összes problémát a streaming segítségével fedezte fel. Az emberek ezen csoportja szerint a nyitó bekezdésben említett játékok online infrastruktúrájában évek óta vannak sebezhetőségek , ezért többször is felvették a kapcsolatot a Bandai Namcóval. Azonban a játékosok a válaszon túl, amelyben megígérték, hogy intézkednek, nem láttak javulást.
Amint az a cikkben szerepel, a személy, aki felfedezte a sebezhetőséget küldött egy PDF-et a Bandai Namco december 11-én és 16-án az összes talált problémákat, a játékban példák, és megoldásokat a javításhoz. Miután kapott egy választ, amelyben megígértét, hogy elküldik az összes információt az erre a célra létrehozott részlegeknek, a felhasználó nem hallott semmit a helyzetről, és javulást sem látott a játékokban.
Ezt követően a Twitch-en sugárzott, nem rosszindulatú exploiton keresztül fedezte fel a problémát, ami nyilvánvalóan felkeltette a From Software figyelmét, ami a szerverek ideiglenes bezárását eredményezte. A VGC-től azonban kiemelik, hogy a hiba nem lepte meg a Dark Souls közösséget, ahogy azt a Reddit felhasználó LukeYui kifejti : „A fő ok, amiért nem vagyok meglepve, az az, hogy én is jelentettem egy RCE-t (Remote Code Execution). ) a Bandai Namcónak 2020 elején, és ugyanilyen hallgatással találkoztam”.
LukeYui több sebezhetőséget is felfedezett a Dark Souls játékokban, köztük egy olyan problémát, ahol más játékosok játékát is meg lehetett rongálni egy behatolással. „Sok mindent jelentettem az évek során a Bandai Namco felé. Minden alkalommal azt mondták, hogy ‘elküldik a fejlesztőcsapatnak’, és soha nem hallottam semmi mást .”
Az ilyen jellegű helyzetek olyan modok létrehozásához vezettek, amelyek a lehető legnagyobb mértékben orvosolják a problémákat, bár most minden szem az Elden Ring megjelenésére szegeződik . „Volt alkalmam megnézni a zárt béta kódot, és azt mondhatom, hogy rengeteg összeomlás és sebezhetőség van az Elden Ring netkódjában, pontosan ugyanaz, mint a Dark Souls 3-ban !”
A VGC szerint az Elden Ring az Easy Anti-Cheat csalás elleni rendszert fogja használni , de a Reddit felhasználó úgy véli, hogy ez nem fogja megállítani a legtapasztaltabb csalókat. „Ezért is vetettem fel az aggodalmaimat azzal kapcsolatban, hogy valóban kijavították-e a többjátékos funkcionalitással kapcsolatos problémáikat: Még a világ legjobb anti-cheat szoftverével is, ha az alaptermék (pl. maga az Elden Ring) még mindig kihasználható a csalók számára, akkor ki fogják használni .”