A MetaWorms NFT-k sem kaptak kitörően pozitív fogadtatást, viszont így fix, hogy a Ubisoft és a Konami után újabb kiadó kezdett a témával foglalkozni…
A Team17 összeállt a Reality Gaming Grouppal, hogy licenszelt, digitális gyűjtögethető tárgyak jöjjenek létre a Worms franchise-ra alapozva. Egyedi, számítógép által generált artworkökről lesz szó, és ezek értékesítése és védelme a blockchain jóvoltából valósul majd meg. Az Ethereum fő hálózat saját „oldalláncát” használja a Reality Gaming Group, így az egyedi NFT-k alkotásának kevesebb energiaigénye van.
A Team17 felajánlotta az ebből származó jövedelmének egy részét a Coin 4 Planetnek. Ez egy olyan kezdeményezés, ami több fenntarthatósági kísérletet támogat. A cég a Refeed Farms ötlet mögé állt be: ez ugyanis az élelmiszerhulladékokat feldolgozó gilisztaágyak támogatásával foglalkozik. Harley Homewood, a Team17 kiadói vezetője szerint a Worms egy ikonikus franchise több tízmillió rajongóval szerte a világban, és ezért örömmel és büszkén mutatták be a Reality Gaming Grouppal való kapcsolatukat. A korlátozott példányszámú NFT-k az év folyamán fognak megjelenni.
A Going Under fejlesztőcsapata, az Aggro Crab viszont ezt nem nézte jó szemmel: kiadott egy közleményt a Twitteren, és ebben Nick Kaman, illetve Caelan Pollock (a művészeti rendező, illetve az író/fő programozó) elítélte a Team17-t az NFT-kkel való foglalkozása miatt. (A Team17 adta ki a Going Undert.) A két illető szerint az NFT-k nem tudnak környezetbarátok vagy hasznosak lenni, hanem inkább egy szélhámosságnak tekintik az egészet.
A stúdió kihangsúlyozta, hogy ezzel nem a Team17 alkalmazottjait és fejlesztőit kellene zaklatni, mert szerintük ez a döntés nagy eséllyel mindenkit váratlanul ért, és a cég vezetősége hozhatta meg. Emiatt az Aggro Crab nem fog tovább dolgozni velük, és arra bátorítják a többi indie fejlesztőt, hogy cselekedjenek hasonlóan, amíg ezt a döntésüket vissza nem vonják. A Team17 erre nem reagált (nahát, milyen meglepő), az Eurogamer pedig kiemelte, hogy a Team17-n belül több csapat is a hírekből értesült a lépésről, mások pedig csalódottságukat fejezték ki, mégis rábólintottak az NFT-kre.
A kiadó szerint a MetaWorms NFT-k hasonlóak a kézzel fogható merchandise-ok (pl. pólók) licenszelési megállapodásaihoz, és nem terveznek bármelyik indie játékukba bevezetni NFT-ket, vagy play-to-earn mechanizmust. Ez viszont eléggé botfülű reakció tőlük…
Forrás: Gamesindustry